تعمیر سمعک نامرئی در تهران

تعمیر سمعک نامرئی در تهران

سمعک های نامرئی سبکی از سمعک می باشند که اندازه فوق العاده کوچک آنها اجازه می دهد تا آنها معمولاً به جای پشت گوش، در عمق مجرای گوش قرار گیرند. از آنجایی که این سمعک های فشرده به خوبی در گوش شما قرار می گیرند، گاهی اوقات به آنها سمعک های نامرئی داخل گوش نیز می گویند.

سمعک نامرئی دارای برد یا کیت ( صفحه ای که اجزای سمعک مانند درب باتری، میکروفون  روی آن سوار می شوند) مخصوص می باشند که اجزای آنها با همان قدرت اما در اندازه ای کوچکتر در سمعک های نامرئی وجود دارند. در انواع سمعک های نامرئی باتری استفاده شده باتری شماره 10می باشد. رایج ترین سبک های سمعک نامرئی, نامرئی در کانال (IIC) و کاملا درون کانال (CIC) می باشد. این سبک ها معمولاً برای افرادی که کم شنوایی خفیف تا متوسط ​​دارند مناسب است. به دلیل اندازه کوچکشان، معمولاً هیچ کنترل دستی مانند چرخ های تنظیم صدا یا دکمه های تنظیم برنامه سمعک را ندارند.

کلینیک سمعک آلفا
سمعک های نامرئی به صورت سفارشی آماده می شوند. به این صورت که برای ساخت سمعک نامرئی باید شنوایی شناس قالب اولیه بسیار عمیقی از مجرای گوش تهیه کند.البته سمعک های نامرئی پیش ساخته نیز توسط کمپانی تولید شده و نیاز به قالبگیری ندارد. سمعک نامرئی به دلیل این‌که نوع و میزان کم شنوایی، اندازه و شکل مجرای گوش در استفاده از این نوع سمعک تاثیر گذار است , ممکن است مناسب همه افراد نباشد. سمعک های نامرئی برای سالمندان, افرادی با سابقه پارگی پرده گوش و همچنین عفونت گوش, افرادی با کم شنوایی های شدید و عمیق و کودکان مناسب نمی باشد.
با توجه به پیشرفت های مدرن در فناوری سمعک های هوشمند، سمعک های نامرئی می توانند به اندازه سمعک های پشت گوشی موثر باشند. کم شنوایی هرکس متفاوت است. بنابراین در حالی که برخی از کاربران ممکن است با سمعک نامرئی و درون گوشی موفقیت بیشتری در فرایند شنوایی تجربه کنند، برخی دیگر ممکن است با سمعک پشت گوشی فرایند شنوایی بهتری داشته باشند. 

مزایا و معایب سمعک نامرئی چیست؟  

مزایا:

  • طراحی :مهم ترین مزیت آن ظاهر نامرئی آن است به دلیل اینکه در عمق مجراگوش قرار می گیرد وبرای افرادی که به ظاهر خود بسیار اهمیت می دهند و مایل نیستند سمعک نمایان باشد, گزینه ی مناسبی است.
  • راحتی: هنگامی که سمعک نامرئی به درستی نصب شود، به طور کامل و راحت در داخل کانال گوش شما قرار می گیرد.در طول فعالیت های روزمره احساس راحتی در استفاده از این مدل سمعک ها خواهید داشت. آنها همچنین با عینک یا تلفن شما تداخلی ندارند.
  • وضوح: سمعک های نامرئی کیفیت صدای طبیعی بسیار مطلوبی را به کاربر سمعک ارائه می دهند.
  • فناوری و تکنولوژی جدید: سمعک های نامرئی فاقد اتصال بلوتوثی می باشند اما در سال های اخیر برخی برند ها مدل های نامرئی با قابلیت اتصال بی سیم به بازار ارائه کرده اند.به لطف قابلیت بی سیم در برخی مدل های آنها، می توان سمعک را به تلفن همراه و دستگاه های دیگر متصل کرد.

معایب:

  • سمعک های نامرئی برای همه سطوح کم شنوایی موجود نمی باشد واغلب برای کم شنوایی خفیف تا متوسط تجویزمی شوند.معمولا برای کم شنوایی های شدید تا عمیق از سمعک پشت گوشی استفاده می شود.
  • سایز و مجرای گوش برای این نوع مدل سمعک مهم است و امکان دارد سایز کانال گوش بیمار برای استفاده از مدل های نامرئی مناسب نباشد.
  • سمعک های نامرئی در معرض رطوبت و جرم گوش می باشند که می تواند باعث آسیب به قطعات سمعک شود و راهی برای حل این مشکل جز پاکسازی دوره ای سمعک نامرئی شما وجود ندارد.
  • باتری سمعک های نامرئی از نوع یکبار مصرف است و قابل شارژ نمی باشد.بنابراین عمر باتری کمی دارند.

علت خرابی سمعک نامرئی

سمعک نامرئی در سایز بسیار کوچک شامل قطعات مختلفی است که هر کدام کارکردی دارد.عواملی مانند رطوبت , گرد و غبار , جرم گوش, حرارت و...می تواند به آنها آسیب برساند. امکان دارد تغییرات ایجاد شده در کانال گوش سبب خرابی سمعک شود. به مرور زمان شکل مجرای گوش شما ممکن است تغییر کند. تغییر وزن، کهولت سن و حتی رشد در سنین مختلف به خصوص در نوزادان و کودکان می تواند باعث تغییر شکل کانال گوش شود. در این حالت سمعک به خوبی در مجرای گوش قرار نمی گیرد و همین امر موجب سوت کشیدن سمعک می شود. در این حالت باید از گوشتان قالب گرفته شود و مجددا پوسته ی جدید ساخته شود. برای افرادی که سمعک نامرئی استفاده می‌کنند، جرم گوش می تواند سبب مشکل در کارکرد سمعک و آسیب به قطعات سمعک شود. جرم گوش باعث آسیب به رسیور و میکروفون سمعک می‌شود. به دلیل این‌که جرم گوش و رطوبت داخل بلندگو یا میکروفون می‌رود و باعث خرابی آن‌ها می‌شود. سمعک های نامرئی به دلیل اینکه در معرض حرارت بیشتری هستند, امکان خرابی در آنها بیشتر است.

تعمیر سمعک نامرئی در تهران

چه موقع سمعک نامرئی نیاز به تعمیر دارد؟

عمر مفید سمعک ۵ سال است. در دوران استفاده از سمعک به علت در معرض قرارگیری سمعک با جرم گوش، تعریق و گرد و خاک عمر سمعک به مرور کاهش می یابد و در بعضی از موارد شما نیاز به تعمیر سمعک نامرئی خود خواهید داشت. اگر سمعک شما از کار افتاد، ابتدا بررسی کنید که به درستی روشن شده باشد. بعد، مطمئن شوید که باتری به درستی نصب شده است و شارژ شده است. اگر باتری نیاز به تعویض دارد، می توانید باتری های مختلف را تست کنید که امکان دارد مشکل از محفظه باتری سمعک باشد.
اگر سمعک با وجود تعویض باتری , باز کار نمی کند، نشان دهنده نیاز فوری سمعک به تعمیر می باشد. به دلیل ریز بودن باتری های سمعک نامرئی, اگر مایل باشید برای تعویض باتری به شنوایی شناس مراجعه کنید. ممکن است سمعک شما صدای غیرعادی و اغلب صدای سوت بدهد، احتمالاً به درستی در گوش شما نصب نشده است.
 اگر سمعک شما به طور مرتب از تنظیم خارج می شود و یا صدا به طور خود به خودی کم و زیاد می شود، در اسرع وقت به شنوایی‌شناس خود مراجعه کنید زیرا ممکن است نیاز به تعمیر فوری داشته باشد. با حجم صداهایی که می شنوید مسدود یا آرام تر از حد معمول هستند، باید بررسی کنید که آیا سمعک با جرم گوش یا رطوبت مسدود شده است یا خیر. در صورت آسیب قطعات سمعک مانند میکروفون به وسیله جرم گوش, توصیه می شود برای پاکسازی سمعک و تعمیر آن به مراکز و کلینیک های سمعک معتبر مراجعه کنید.
امکان دارد برخی آسیب ها نیز به بدنه سمعک های نامرئی و داخل گوشی شما وارد شود. برای مثال, کنده شدن دستگیره سمعک داخل گوشی  که این دستگیره سمعک هیچ نقشی در عملکرد سمعک ندارد فقط در بیرون آوردن سمعک از گوش در سمعک های داخل گوشی کاربرد دارد. اگر صدای نویز داخل سمعک وجود دارد و یا سمعک صدای واضح و طبیعی ندارد و عملکرد ضعیفی از خود نشان می دهد , یکی دیگر از نشانه های خرابی سمعک و نیاز آن به تعمیر می باشد.

تعمیر سمعک نامرئی در تهران توسط چه شخصی انجام می شود؟

برای تعمیر سمعک نامرئی توصیه می شود به کلینیک های معتبر مراجعه شود تا توسط افراد متخصص، سمعک شما بررسی شود. به دلیل کوچکی سمعک, تعمیرات آن مقداری مشکل خواهد بود و چون عمل پردازش صدا را انجام می دهد, تعمیرات آن کاری تخصصی خواهد بود. از تعمیر سمعک توسط افراد غیر متخصص خودداری شود, زیرا موجب آسیب بیشتر به سمعک و خارج شدن آن از خدمات گارانتی خواهد شد. هزینه تعمیر سمعک نامرئی در تهران نیز بستگی به میزان آسیب وارده به قطعات سمعک دارد و در کلینیک های تخصصی سمعک, پس از بررسی وضعیت سمعک شما توسط شنوایی شناس, مدت زمان تعمیر و جزئیات آن, همراه با هزینه تعمیر به شما اطلاع داده خواهد شد.

نمایندگی برای تعمیر سمعک نامرئی در تهران

در کلینیک سمعک آلفا تعمیر انواع سمعک نامرئی در تهران توسط افراد متخصص صورت می گیرد. همچنین در صورت آسیب جدی در سمعک , سمعک شما به شرکت مربوطه ارسال خواهد شد تا به صورت اساسی تعمیر شود. سپس در کمترین زمان ممکن سمعک تعمیری شما تحویل داده خواهد شد. کلینیک سمعک آلفا, با 24 سال سابقه علاوه بر نمایندگی فروش انواع سمعک برند های مختلف, خدماتی از قبیل تعمیر انواع سمعک , تنظیم سمعک ها به وسیله جدیدترین دستگاه های روز , انجام تست ها و آزمایشات شنوایی و همچنین تجویز سمعک متناسب با شرایط بیمار و مشاوره پس از تجویز سمعک را به مراجعه کنندگان گرامی ارائه می کند. برای اطلاعات بیشتر درباره تعمیر سمعک نامرئی و قیمت تعمیر سمعک با شماره تلفن های مربوطه تماس بگیرید.

کلینیک سمعک آلفا

 

سوالات متداول:

  • هزینه تعمیر سمعک های نامرئی چگونه است؟

بسته به نوع و شدت آسیب هزینه تعمیر سمعک نامرئی متفاوت خواهد بود. ممکن است آسیب جزئی در بدنه سمعک با تجمع موم گوش باشد که تعمیر کم هزینه تری است یا ممکن است آسیب به قطعات مختلف سمعک مانند رسیور یا میکروفون سمعک باشد که تعمیر پرهزینه تر خواهد بود.

  • آیا همه سمعک های نامرئی ارزش تعمیر دارند؟

در صورتی که حدود 5 سال از عمر سمعک شما می گذرد و مدتیست که به طور مرتب آن را تعمیر می کنید, بهتر است برای بهبود فرایند شنوایی سمعک جدیدی تهیه شود.

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
سمعک آلفا

نشانی: تهران، گاندی شمالی، تقاطع خیابان شریفی، روبروی کلانتری ۱۰۳، ساختمان پزشکان گاندی، پلاک ۸، طبقه همکف، واحد یک
تلفن: ۸۸۶۷۴۸۸۶-۰۲۱

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تلفن تماس ضروری: ۰۹۱۰۳۰۶۱۹۴۹
اینستاگرام سمعک برتر
فیس بوک سمعک برتر

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک آلفا محفوظ می‌باشد.

تماس و مشاوره با سمعک آلفا