بهترین شنوایی سنجی در مرکز تهران

بهترین شنوایی سنجی در مرکز تهران

یک کلینیک شنوایی سنجی برای اینکه بهترین باشد باید مجموعه ای از ویژگی ها را داشته باشد. یک مرکز شنوایی سنجی و تجویز سمعک معتبر باید از بهترین دستگاه ها و تجهیزات شنوایی برای تست ها و آزمایشات شنوایی سنجی بهره ببرد.

همچنین متخصصین و پرسنل آموزش دیده و حرفه ای باید این تست ها و آزمایشات شنوایی را انجام دهند تا نتایج درست و دقیقی به دست بیاید. همچنین برخورداری از نمایندگی بهترین سمعک های روز دنیا یک ویژگی مهم و یک نقطه قوت برای مراکز شنوایی سنجی به حساب می آید. محیط یک کلینیک شنوایی سنجی خوب نیز باید آرام و مرتب و تمیز بوده باشد.

کلینیک سمعک آلفا - بهترین شنوایی سنجی

کلینیک آلفا، بهترین شنوایی سنجی در مرکز تهران

تست شنوایی یک ارزیابی است که شنوایی شناس از نوع و درجه کم شنوایی یک فرد آگاهی پیدا می کند. انواع مختلفی از تست ها برای اطمینان از کامل بودن ارزیابی کامل کم شنوایی فرد استفاده می شود. دو دسته اصلی از آزمایش ها وجود دارد: روش های آزمایش شنوایی سنجی و آزمایش هایی برای سلامت گوش خارجی یا میانی. هر دسته دارای چندین نوع تست است که بسته به نوع کم شنوایی و شرایط فرد مورد آزمایش می توان از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال، کودکان نمی توانند مانند بزرگسالان تحت آزمایش مشابه قرار گیرند، به این دلیل که نمی توانند آرام بنشینند و مانند بزرگسالان رفتار کنند.

تست های شنوایی سنجی محدوده و حساسیت حس شنوایی فرد را اندازه گیری می کنند. انواع مختلفی از تست های شنوایی سنجی انجام می گیرد:

شنوایی سنجی با تون خالص :

 تست شناخته شده Pure Tone از بیمار می‌خواهد که از گوشی استفاده کند و هر بار که صدای بوق شنیده می‌شود، دستش را بالا بیاورد یا دکمه‌ای را فشار دهد.این آزمایش در اتاقکی مخصوص به نام اتاق آکوستیک انجام  می شود. نتایج در یک نمودار شنوایی به نام ادیوگرام نمایش داده می شود که آستانه شنوایی شما را نشان می دهد.

تست پاسخ شنوایی ساقه مغز (ABR):

 تست ABR به ما می گوید که گوش داخلی به نام حلزون گوش و مسیرهای مغز برای شنوایی چگونه کار می کنند.این تست پاسخ عصب شنوایی به صدا را اندازه گیری می کند. این تست برای کودکان و سایر افرادی که نمی توانند یک تست شنوایی معمولی را انجام دهند، افرادی که علائم کم شنوایی آنها به دلیل کاهش شنوایی در مغز است یا نوزادان تازه متولد شده استفاده می شود، این تست به عنوان تست پتانسیل برانگیخته شنوایی  نیز شناخته می شود. از آنجایی که شکل موج های مشخصی برای شنوایی طبیعی در بخش هایی از محدوده گفتار وجود دارد، یک ABR معمولی می تواند به خوبی پیش بینی کند که گوش داخلی و قسمت پایینی سیستم شنوایی کودک (ساقه مغز) در آن قسمت از محدوده به طور طبیعی عمل می کند. ABR غیر طبیعی ممکن است به دلیل کاهش شنوایی باشد، اما ممکن است به دلیل برخی مشکلات پزشکی نیز باشد.

 انتشارات آکوستیک (OAE) :

 آزمایش OAE شامل قرار دادن یک پروب در کانال گوش است. این دستگاه مجهز به میکروفون و اسپیکر می باشد و پس از قرار گرفتن در داخل مجرای گوش صدا تولید می شود. این صدا باید سلول های مویی حلزون گوش را تحریک کرده و باعث ارتعاش آنها در پاسخ شود. این ارتعاشات صدایی از خود تولید می کنند که به عنوان گسیل صوتی گوش شناخته می شود. اگر OAE رخ ندهد، شنوایی شناس شما می تواند استنباط کند که کم شنوایی شما بیش از 25-30 دسی بل است. مانند ABR، آزمایش OAE اغلب جزء غربالگری شنوایی نوزاد است. تست های ABR یا OAE در بیمارستان ها برای غربالگری نوزادان استفاده می شود. اگر نوزاد در غربالگری شکست بخورد، آزمایش معمولا تکرار می شود. اگر غربالگری دوباره ناموفق باشد، نوزاد برای ارزیابی کامل شنوایی ارجاع داده می شود.

آستانه دریافت گفتار :

 همانطور که از نام آن پیداست، تست گفتار اندازه گیری توانایی بیمار در تشخیص کلمات و عبارات ارائه شده در سطوح عادی مکالمه است. تست SRT ضعیف‌ترین صداهایی را که در 50 درصد مواقع شنیده می‌شوند اندازه‌گیری می‌کند و ممکن است در هر دو حالت آرام و پر سر و صدا انجام شود.

امتیاز تفکیک گفتار:

امتیاز تفکیک گفتار یا SDS یکی دیگر از تست های گفتار می باشد.این تست نشان دهنده درصد کلمات درستی است که فرد تکرار کرده نسبت به کل کلماتی که برای او پخش شده است.در SDS سطوح بالاتری از آستانه شنوایی مراجعه کننده صورت میگیرد و میزان درصد کلمه های درست محاسبه می شود.

تمپانومتری :

تمپانومتری یک تست شنوایی نیست، بلکه روشی است که می تواند نشان دهد وقتی صدای نرم و فشار هوا وارد کانال گوش می شود، پرده گوش چقدر خوب حرکت می کند.این تست  برای شناسایی مشکلات گوش میانی، مانند تجمع مایع در پشت پرده گوش، مفید است.پس از انجام تست تمپانومتری نتایج حاصل شده به صورت طرح ها و نمودار های گرافیکی که تمپانوگرام نامیده می شود, ثبت شده و در اختیار متخصصین شنوایی قرار میگیرد.سپس تشخیص هایی انجام میگیرد و در صورت وجود مشکل برنامه درمانی به بیمار ارائه و معرفی می شود.

تست CAP :

تست CAP یا پردازش شنوایی مرکزی برای ارزیابی مسیرهای شنوایی در سیستم عصبی مرکزی یا مغز به کار گرفته می شود. این آزمایش زمانی پیشنهاد می‌شود که به نظر می‌رسد شنوایی بیمار در محدوده طبیعی است اما بیمار ادعا می‌کند که در محیط‌های خاصی قادر به شنیدن خوب نیست. برای تست CAP از هدفون یا بلندگو استفاده می شود. بیمار به کلمات یا جملاتی که با نویز ارائه می شود گوش می دهد. کسانی که مشکلات پردازش شنوایی مرکزی را تجربه می کنند، معمولا شنوایی طبیعی دارند البته آنها در دریافت و درک اطلاعات و جزئیات شنیداری مشکل دارند.

تست رفلکس آکوستیک:

از تست رفلکس آکوستیک برای شناسایی و اندازه گیری رفلکس طبیعی گوش میانی و داخلی شما استفاده می شود. این تست انقباض عضله کوچک گوش میانی را در پاسخ به صداهای بلند اندازه گیری می کند. صداهای بلند و مختصر به صورت جداگانه به گوش ارائه می شود. سطح بلندی مورد نیاز برای برانگیختن پاسخ، یا عدم وجود پاسخ، آگاهی و شناختی را در شناسایی ناحیه مشکل مسیرهای شنوایی عصبی فراهم می کند. این صداها ناراحت کننده نیستند و آسیب بیشتری به شنوایی شما وارد نمی کنند. نتایج تست رفلکس آکوستیک آستانه شنوایی شما را به شنوایی شناس اطلاع می دهد. نتایج این تست در کنار تمپانوگرام و ارزیابی شنوایی شما مورد ارزیابی قرار می گیرد تا یک تصویر تشخیصی کامل از وضعیت شنوایی شما را به متخصصین شنوایی ارائه دهد. شنوایی شناس اصلی شما توضیح خواهد داد که کدام راه حل های شنوایی در درمان کم شنوایی شما موثرتر است.

تست هدایت استخوانی:

تست هدایت استخوانی بسیار شبیه به تست تون خالص است، زیرا تون های خالص به بیمار ارائه می شود و بیمار با شنیدن صدا پاسخ می دهد. با این حال، تفاوت عمده ای بین این دو تست وجود دارد و آن در نحوه ارسال و شنیدن صدا توسط بیمار در آزمایش هدایت استخوان می باشد. این تست همراه با تست تن خالص به متخصص سلامت شنوایی کمک می کند تا نوع کم شنوایی که ممکن است در بیمار وجود داشته باشد را به درستی تشخیص داده و درمان کند. طریقه انجام این آزمایش به این صورت است که آزمایش هدایت استخوان با قرار دادن هدبند بر روی بیمار انجام می شود, هدبند یک جعبه کوچک مربع مانند دارد که پشت گوش بیمار قرار می گیرد. این یک نوسان ساز است و اینگونه صدا به بیمار ارائه می شود. نوسانگر می لرزد و صدای خالص را مستقیماً به حلزون گوش می فرستد و گوش خارجی و میانی را دور می زند. این آزمایش برای کمک به تشخیص وجود مشکل در گوش خارجی مانند مجرای گوش، و گوش میانی، که شامل بخش هایی  مانند پرده گوش و استخوان های گوش میانی است، مهم می باشد. بیمار یک بار دیگر در داخل اتاقک صدا می نشیند تا اطمینان حاصل شود که هیچ صدای بیرونی در آزمایش تداخل نداشته باشد تا از نتایج دقیق آزمایش اطمینان حاصل شود. سپس شنوایی شناس همان نوع صداهای خالص را به بیمار ارائه می‌کند و مجدداً به بیمار دستور داده می‌شود که دست خود را بالا بیاورد یا هنگامی که صدا شنیده می‌شود دکمه‌ای را فشار دهد. شنوایی شناس، صداهای خالص را در فرکانس‌های مشابه تست تن خالص ارائه می‌کند تا از دقت بین دو تست و تطابق بین تست‌ها نیز اطمینان حاصل کند.

بهترین مرکز شنوایی سنجی و تجویز سمعک تهران

برای مراجعه به مرکز شنوایی سنجی و کلینیک تجویز سمعک معتبر باید موارد گوناگونی را مد نظر قرار دهید.استفاده از تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا برای تست های شنوایی و تنظیم سمعک ها, انجام تست ها و آزمایشات شنوایی توسط پرسنل و متخصصین آموزش دیده و با تجربه , برخورد مناسب با مراجعه کنندگان ,ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش سمعک و... برخی از مواردی است که لازم است به آن توجه شود.

بهترین شنوایی سنجی در مرکز تهران کجاست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که سبب می شود یک کلینیک شنوایی بهترین باشد.از سابقه طولانی و تجربه کافی در این زمینه گرفته تا مجهز بودن و پرسنل مجرب آن.کلینیک تخصصی سمعک آلفا, همواره تلاش کرده خدمات شنوایی با کیفیتی را در جهت بهبود کم شنوایی افراد و کاهش مشکلات ناشی از آن ارائه کند.در کلینیک تخصصی سمعک آلفا, انواع خدمات از جمله آزمایشات و تست های شنوایی, تنظیم سمعک ها با جدیدترین دستگاه های تنظیمی, تعمیر انواع سمعک, تجویز سمعک, ساخت قالب ضد آب و صدا شکن و نمایندگی فروش انواع مدل سمعک برند های معتبر دنیا به مراجعین گرامی ارائه می کند.

برای شنوایی سنجی در مرکز تهران به کجا مراجعه کنیم؟

برای شنوایی سنجی لازم است به مراکز شنوایی سنجی و تجویز سمعک معتبر و مجهز مراجعه کنید و مواردی را که در قسمت های قبلی گفته شد در نظر بگیرید. کلینیک تخصصی شنوایی سنجی و تجویز سمعک آلفا, با بیش از 24 سال سابقه در زمینه تست ها و آزمایشات شنوایی, تجویز سمعک و ارائه مشاوره های درمانی, تنظیم سمعک ها با دستگاه های پیشرفته, تعمیر انواع سمعک,نمایندگی فروش انواع سمعک برند های معتبر دنیا میزبان شما مراجعه کنندگان گرامی می باشد.برای اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره تلفن های مربوطه تماس بگیرید.

کلینیک سمعک آلفا - بهترین شنوایی سنجی در مرکز تهران 

 مرکز شنوایی سنجی تهران

 

در کلان شهر تهران، با وجود تعداد زیاد مراکز و کلینیک های شنوایی سنجی، انتخاب یک مرکز معتبر و مناسب بسیار دشوار می شود. زیرا کلینیک ها و مراکز مستقر در تهران، همگی سعی می کنند تا از نظر معیارها و آیتم های مختلف، خود را ارتقا دهند. ممکن است بسیاری از مشتریان قصد داشته باشند بهترین شنوایی سنجی را در مرکز تهران را انتخاب کنند. بر این اساس ما به شما برای انجام تست های شنوایی سنجی، مراجعه به کلینیک سمعک آلفا را پیشنهاد می کنیم. این کلینیک که در شمال تهران واقع شده است، به تمامی مناطق تهران خدمات‌دهی می کند. در ادامه به بررسی دلایلی پرداخته‌ایم که کلینیک سمعک آلفا می تواند انتخاب مناسبی برای مرکز شنوایی سنجی تهران باشد.

در این مرکز انواع تست های شنوایی سنجی و نیز تنظیم سمعک با بهترین دستگاه ها و تجهیزات روز و زیر نظر ادیولوژیست های متخصص و حرفه ای انجام می شود. کلینیک سمعک آلفا، با بیش از 24 سابقه فعالیت تخصصی در زمینه شنوایی سنجی، انواع خدمات مصوب شنوایی سنجی و سمعک را در بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه می کند. به گونه ای که از دیدگاه اکثریت قریب به اتفاق بیماران، مشتریان و کاربران، این کلینیک، یک مرکز مناسب و درجه یک تلقی می شود.

مدیریت کلینیک شنوایی سنجی آلفا، از گواهینامه های تخصصی متعددی در زمینه شنوایی سنجی برخوردار بوده که از چند کشور مختلف دریافت کرده است. همچنین کلینیک سمعک آلفا، نمایندگی چند برند معروف تولید سمعک از جمله اتیکن و زیمنس را در ایران برعهده دارد. به طوری که سمعک های عرضه شده در این کلینیک، همگی ساخت برند اصلی بوده و از کیفیت و کارایی بسیار بالایی برخوردارند.

برخی از سوالات متداول مراجعه کنندگان:

  • چرا نوزادان تازه متولد شده نیاز به غربالگری شنوایی دارند؟

غربالگری شنوایی اولین مرحله برای تشخیص کم شنوایی یا ناشنوایی نوزاد می باشد.بنابراین یکی از مهم ترین مراحل درک سلامتی نوزاد است که برای جلوگیری از پیشرفت کم شنوایی و جلوگیری از پیشرفت مشکلات وعوارض ناشی از آن بسیار کمک کننده می باشد. نوزادان ناشنوا یا کم شنوا برای حمایت از رشد سالم و یادگیری به حمایت ، مراقبت و خدمات مداخله اولیه مناسب نیاز دارند. اگر وضعیت شنوایی نوزاد مشخص نشود ، ممکن است تأثیرات منفی بر مهارت های ارتباطی و زبانی و همچنین یادگیری نوزاد داشته باشد.

  • چه علائمی نشان می دهد که فرد نیاز به تست شنوایی دارد؟

- درخواست مداوم از اطرافیان برای بلند صحبت کردن

- سختی درک گفتار در مکالمات تلفنی

- درخواست از اطرافیان برای تکرار آنچه در مکالمه با شما گفته اند

- شنیدن صداهایی با تن بالا برای فرد دشوار است

- احساس صدای سوت و وزوز در یک یا هر دو گوش

  • آیا انجام تست ها و آزمایشات شنوایی زمان زیادی از افراد می گیرد؟

 تست های شنوایی زمان زیادی را نخواهند گرفت البته این زمان با توجه به نوع تست شنوایی متفاوت خواهد بود.

  • آیا تست های شنوایی ضرر و عوارض جانبی دارند؟

خیر.تست های شنوایی سنجی ضرری برای فرد ندارند و عوارض جانبی ایجاد نمی کند.

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
سمعک آلفا

نشانی: تهران، گاندی شمالی، تقاطع خیابان شریفی، روبروی کلانتری ۱۰۳، ساختمان پزشکان گاندی، پلاک ۸، طبقه همکف، واحد یک
تلفن: ۸۸۶۷۴۸۸۶-۰۲۱

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تلفن تماس ضروری: ۰۹۱۰۳۰۶۱۹۴۹
اینستاگرام سمعک برتر
فیس بوک سمعک برتر

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک آلفا محفوظ می‌باشد.

تماس و مشاوره با سمعک آلفا