شنوایی سنجی در مرکز تهران

شنوایی سنجی در مرکز تهران

شاید بتوان یکی از مهم‌ترین عواملی که کیفیت زندگی یک فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد را میزان شنوایی آن معرفی کرد! البته زمانی که شما با چنین مشکلی مواجه نشده باشید، نمی‌توانید اهمیت آن را درک کنید؛ اما به طور کل می‌توان کم‌شنوایی یا ناشنوایی را در این خلاصه کرد

که فرد دیگر نمی‌تواند از زیبایی موسیقی لذت ببرد، دل به آواز پرندگان بسپرد و با لالایی ناب مادرانه به خواب رود!

ازاین‌ رو امروزه مراکز شنوایی سنجی در مرکز تهران و شهرستان‌ها از جمله کلینیک سمعک آلفا با هدف کمک به رفع و درمان این مشکل در سطح کشور دایر شده‌اند و به شما کمک می‌کنند تا از سلامت شنوایی فرزند خود مطمئن شوید یا حتی اگر خودتان دچار کم‌شنوایی شده‌اید نسبت به درمان یا تهیه سمعک مناسب اقدام کنید.

جهت ارتباط با ما می‌توانید به صورت حضوری به کلینیک آلفا با نشانی: تهران، گاندی شمالی، تقاطع خیابان شریفی، رو به رو کلانتری ۱۰۳، ساختمان پزشکان گاندی، پلاک ۸، طبقه همکف، واحد یک مراجعه کنید. یا با شماره ۸۸۶۷۴۸۸۶-۰۲۱ تماس بگیرید.

کلینیک سمعک آلفا

شنوایی سنجی، یک اصل مهم

به  علت‌هایی که اشاره شد از قدیم تا اکنون، شنوایی سنجی مورد توجه خانواده‌ها و متخصصان پزشکی قرار گرفته است تا در صورت وجود این مشکل، از زمان نوزادی آن را تشخیص دهند و نسبت به درمان آن اقدام کنند. زیرا با اینکه یک فرد بزرگسال نیز می‌تواند با این بیماری روبه‌رو شود، اما یک کودک درکی از آن ندارد و نمی‌تواند مشکل خود را به راحتی نشان دهد.

شنوایی سنجی چیست و چه اهمیتی دارد؟

فرض کنید با دوستتان در یک مکان شلوغ و پرسروصدا قرار دارید، به طوری که به راحتی صدای همدیگر را نمی‌شنوید و حرف زدن برای شما مشکل خواهد بود. حس و حال شما چگونه خواهد بود؟ به نظرتان تا چه حدی می‌توانید تحمل کنید؟

در نظر گرفتن این شرایط حتی در مدت زمان کوتاه، می‌تواند اهمیت شنوایی را در افراد و ارتباط آنها با جهان پیرامون به خوبی نشان دهد. به عنوان مثال نوزادی که از کودکی با مشکل ناشنوایی یا کم‌شنوایی روبه‌رو شود؛ نه تنها از نعمت شنیدن محروم خواهد بود، بلکه به اختلالات گفتاری نیز دچار خواهد شد و شانس داشتن ارتباطات اجتماعی آن کاهش خواهد یافت. برای همین امروزه خانواده‌ها در اولین فرصت نوزاد خود را تحت غربالگری شنوایی در کلینیک‌های شنوایی سنجی در مرکز تهران یا شهرستان‌ها قرار می‌دهند تا در صورت وجود مشکل، به رفع آن بپردازند.

نشانه های کم شنوایی در بزرگسالان

معمولا بسیاری از افراد سالخورده به دلیل کهولت سن با کاهش شنوایی مواجه می‌شوند یا برخی به دلیل عفونت گوش، آسیب رسیدن به گوش داخلی یا پاره شدن پرده صماخ گوش، کم‌شنوایی یا ناشنوایی را تجربه می‌کنند. مسلما این مشکل می‌تواند تا حد زیادی زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و به روحیه آن نیز آسیب برساند. به همین علت افراد در صورت دیدن علائم کم‌شنوایی در خود می‌توانند به یکی از بهترین مراکز شنوایی سنجی در مرکز تهران همچون کلینیک سمعک آلفا مراجعه کنند و با تشخیص متخصص، نسبت به درمان آن اقدام کرده یا در صورت نیاز از سمعک استفاده کنند. از مهم‌ترین نشانه‌های کم‌شنوایی در افراد بزرگسال و جوانان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که حائز اهمیت هستند.

  • نیاز دارید که دیگران شمرده‌تر، واضح‌تر و با تن صدای بیشتری صحبت کنند.
  • در برخی مواقع از دیگران می‌خواهید صحبت خود را تکرار کنند.
  • متوجه برخی از صداها (آواز پرندگان، موسیقی با صدای آرام) و صامت‌ها نمی‌شوید.
  • ممکن است صدای وزوز یا زنگ‌دار در گوش خود بشنوید.
  • وجود مایع یا احساس فشار در گوش شما را آزار دهد.

شنوایی سنجی کودکان در تهران  

خوشبختانه امروز در سراسر دنیا، سلامت کودکان از ابتدای نوزادی، تحت نظر پزشکان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت وجود بیماری، به سرعت تشخیص داده شده و درمان شود. یکی از تست‌هایی که از همان کودکی بر روی افراد انجام می‌گیرد شنوایی سنجی است تا میزان شنوایی کودک تشخیص داده شود. با این حال برخی از کودکان ممکن است به مرور با این بیماری مواجه شوند که در این زمان وجود برخی از نشانه‌ها کمک می‌کند تا خانواده سریع‌تر به وجود این مشکل پی ببرند و با تشخیص درست آن در مراکز شنوایی سنجی تهران یا محل زندگی خود، نسبت به درمان اقدام کرده و از عواقب آن جلوگیری کنند. از جمله این نشانه‌ها که به شما یادآور می‌شود تست شنوایی سنجی کودک خود را در اولویت قرار دهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کودک از صداهای بلند مبهوت و متعجب نمی‌شود.
  • نوزادان بالای 6 ماه، عکس‌العملی نسبت به شنیدن اسم خود یا دیگر صداها نشان نمی‌دهند.
  • کودکی که با کم‌شنوایی مواجه باشد، در یک سالگی همانند سایر همسالان خود نمی‌تواند کلمات ساده‌ای را مانند مامان، بابا یا آب را ادا کند.
  • کودک برخی صداها را متوجه می‌شود اما نسبت به برخی از صداها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.

انواع روش شنوایی سنجی در مرکز تهران

با توجه به اهمیت شنوایی سنجی از کودکی تا بزرگسالی، روش‌های مختلفی برای تست شنوایی سنجی در تهران ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کند تا زیر نظر متخصص، سلامت گوش‌های خود را چک کنید، میزان شنوایی یا کم‌شنوایی خود را اندازه بگیرید، از روش‌های درمان مناسب بهره‌مند شوید و در صورت لزوم، سمعک مناسب تهیه کنید. در ادامه به معرفی انواع تست شنوایی سنجی که در کیلینک‌های شنوایی سنجی مورد استفاده قرار می‌گیرند، پرداخته شده است.

  • تست ABR

تست ABR یا پاسخ‌های ساقه مغز شنوایی که به عنوان غربالگری شنوایی نوزاد نیز شناخته می‌شود، اولین و مهم‌ترین تست شنوایی سنجی افراد در طول زندگی است که در چند روز اوله بعد از به دنیا آمدن بر روی کودک انجام می‌شود. در این تست الکترودهای کوچک که به صورت حسگر، فعالیت مغز را اندازه‌گیری می‌کنند بر روی ناحیه پیشانی و لاله گوش قرار داده می‌شوند. سپس هدفونی درون گوش کودک قرار می‌گیرد و صدا از طریق آن پخش می‌شود. در ادامه پاسخی که مغز نسبت به این صداها از خود نشان می‌دهد توسط الکترودها ثبت شده و میزان شنوایی کودک را نشان می‌دهد.

این تست به تشخیص مشکلات شنوایی مادرزادی و ژنتیکی کمک شایانی می‌کند و با تشخیص به موقع، افراد می‌توانند با مراجعه مرتب به کلینیک‌های شنوایی سنجی در مرکز تهران مانند کلینیک سمعک آلفا یا محل زندگی خود، روند درمان را ادامه دهند.

  • تست تون خالص (PTA)

یکی دیگر از تست‌هایی که برای بررسی قدرت و میزان شنوایی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد، تست شنوایی سنجی تون خالص است که حداقل میزان صدایی را که یک فرد می‌تواند بشنود را بررسی کرده و تشخیص می‌دهد. در این تست هدفون‌هایی مخصوص بر روی گوش فرد قرار می‌گیرند و صداهایی با فرکانس‌های مختلف از آنها پخش می‌شود. در این زمان فرد با شنیدن صداها باید دست خود را بالا ببرد تا نشان دهد که صدای پخش شده را می‌شوند. مرحله‌ای که شخص دست خود را بالا نیاورد، یعنی در استانداردهای این تست قبول نشده است و باید تست شنوایی سنجی دقیق‌تری را انجام دهد.

  • شنوایی سنجی گفتاری

یکی از جالب‌ترین تست‌های شنوایی سنجی در مرکز تهران، شنوایی سنجی کلامی یا گفتاری است. به طوری که در این تست صداهایی همراه با نویز برای فرد پخش می‌شود و فرد باید بعد از شنیدن، آنها را تکرار کند. در صورتی که تکرار به صورت درست انجام نگیرد، می‌تواند ضعف شنوایی را نشان دهد. در این مواقع فرد باید با مشورت متخصص، در صورت لزوم به انجام دیگر تست‌های شنوایی سنجی نیز اقدام کند و برای شنیدن بهتر سمعک مناسب تهیه نماید.

  • تمپانومتری

از مهم‌ترین تست‌های شنوایی سنجی که از آن برای بررسی و سلامت گوش میانی استفاده می‌شود، تست تمپانومتری است که کمک می‌کند تا از وجود بیماری‌هایی که در ناحیه گوش میانی وجود دارند، اطلاع پیدا کنیم. البته قبل از انجام تمپانومتری بایستی مجرای گوش توسط اتوسکوپ مشاهده شود. پس از آن دستگاه مخصوصی درون گوش قرار می‌گیرد که با ایجاد فشار هوا در گوش، تغییراتی بر روی پرده گوش اعمال می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که انجام تست تمپانومتری در کلینیک‌های شنوایی سنجی در مرکز تهران بدون ایجاد هر گونه درد انجام می‌گیرد.

  • رفلکس آکوستیکی

رفلکس آکوستیک از دیگر روش‌های شنوایی سنجی به شمار می‌رود که از طریق آن می‌توان انقباض غیرارادی ماهیچه‌ها را بررسی کرد و به ارزیابی سیستم شنوایی پرداخت. در این تست زمانی که فرد با یک محرک صوتی شدیدی مواجه می‌شود، عضله استاپدیوس گوش منقبض شده و قسمت قدامی استخوانچه رکابی را خم و زنجیره استخوانی را سفت می‌کند. به این انقباضات غیرارادی رفلکس آکوستیک می‌گویند.

بهترین کلینیک شنوایی سنجی در مرکز تهران

از آنجایی که سلامت گوش و میزان شنوایی می‌تواند زندگی یک کودک را به کلی تغییر دهد یا افراد بزرگسال و جوانان را با مشکل مواجه سازد؛ نیاز است که کودکان در طی بازه‌های زمانی تعیین شده و استاندارد به مراکز شنوایی سنجی در مرکز تهران یا شهرستان‌ها مراجعه کنند و تحت معاینه قرار بگیرند. همچنین افراد بزرگسال نیز در صورت وجود علائم کم‌شنوایی باید به این مراکز تخصصی مراجعه کنند و تحت معاینه و درمان قرار بگیرند. کلینیک سمعک آلفا از صفر تا صد شنوایی سنجی و تجویزی سمعک را برای مراجعان محترم انجام می دهد.

کلینیک سمعک آلفا

خدمات مرکز تخصصی شنوایی سنجی در مرکز تهران

به طور معمول اغلب کلینیک‌های تخصصی شنوایی سنجی در مرکز تهران همچون کلینیک سمعک آلفا، از انواع تست و روش‌های غربالگری شنوایی برخوردار هستند و به شما کمک می‌کنند تا صفر تا صد مسیر تشخیص و درمان را به راحتی طی کنید. از جمله خدماتی که بهترین مراکز شنوایی سنجی در تهران ارائه می‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارزیابی و بررسی کامل و تخصصی سیستم شنوایی فرد با بهترین دستگاه‌ها و مطابق با استانداردهای جهانی
  • تجویز سمعک مناسب در صورت لزوم
  • تشخیص و درمان کم‌شنوایی با روش‌های مختلف و متناسب با هر فرد
  • پیگیری و ارزیابی دوره‌ای شنوایی افراد تا درمان کامل

بهترین شنوایی سنجی در مرکز تهران

سلامت گوش و میزان استاندارد شنوایی هر فرد به آن کمک می‌کند تا ارتباطات موفق‌تری داشته باشد و بتواند بهتر زندگی کند. برای همین کم‌شنوایی می‌تواند تا حد زیادی افراد را آزار دهد. همچنین کودکان نیز ممکن است بر اثر عوامل مختلف مانند ناشنوایی مادرزادی یا اختلالات ژنتیکی با مشکلات شنوایی مواجه شوند و با چالش‌های زیادی روبه‌رو شوند. برای همین امروزه انواع کلینیک‌های تخصصی شنوایی سنجی در مرکز تهران و شهرستان‌ها از جمله کلینیک سمعک آلفا با هدف تشخیص کم‌شنوایی و درمان آن فعالیت می‌کنند تا به افراد کمک کنند زندگی بهتری را تجربه نمایند.

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
سمعک آلفا

نشانی: تهران، گاندی شمالی، تقاطع خیابان شریفی، روبروی کلانتری ۱۰۳، ساختمان پزشکان گاندی، پلاک ۸، طبقه همکف، واحد یک
تلفن: ۸۸۶۷۴۸۸۶-۰۲۱

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تلفن تماس ضروری: ۰۹۱۰۳۰۶۱۹۴۹
اینستاگرام سمعک برتر
فیس بوک سمعک برتر

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک آلفا محفوظ می‌باشد.

تماس و مشاوره با سمعک آلفا