خرید سمعک در مرکز تهران

خرید سمعک در مرکز تهران

بسیاری از افرادی که قصد خرید سمعک در مرکز تهران را دارند، همواره به دنبال این هستند که یک سمعک مناسب و باکیفیت را تهیه کنند که کم شنواییشان را پوشش دهد. خرید سمعک خود دارای مراحلی است که باید به طور دقیق طی شوند تا سمعک مناسبی به شما ارائه شود.

در صورتی که قصد خرید یک سمعک مناسب در مرکز تهران را دارید، مطالعه ادامه مطالب می­تواند در این زمینه بسیار به شما کمک کند.

مرکز خرید سمعک در مرکز تهران

توصیه می­شود برای خرید سمعک در مرکز تهران، به کلینیک معتبر و باسابقه سمعک آلفا مراجعه کنید. قبل از خرید سمعک باید شنوایی سنجی انجام دهید تا میزان و درجه کم شنوایی شما تشخیص داده شود. شنوایی شناس نتایج آزمایشات را بررسی کرده و بر اساس آنها سمعک مناسب را انتخاب می­کند. علاوه بر نتایج تست­ها، شرایط شغلی و سبک زندگی نیز در فرایند انتخاب و خرید سمعک تاثیرگذار خواهند بود.

پس از این مراحل، نوبت به تنظیم سمعک می­رسد. این مرحله اهمیت زیادی دارد زیرا در صورت تنظیم نادرست سمعک، علاوه بر اینکه مشکل کم شنوایی شما حل نمی­شود، هزینه و وقت شما نیز هدر می­رود. در پایان ادیولوژیست یا همان شنوایی شناس، نکات لازم را برای نگهداری بهتر یا استفاده درست از سمعک به شما ارائه می­کند.

خرید سمعک درمرکز تهران کلینیک آلفا

کلینیک خرید سمعک در مرکز تهران

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز شنوایی در مرکز تهران، کلینیک سمعک آلفا است که دارای 24 سال سابقه در زمینه ارائه خدمات شنوایی می­باشد. در این مرکز انواع آزمایشات و تست های شنوایی توسط پرسنل و متخصصین حرفه ای و مجرب کلینیک آلفا انجام می­شود. تنظیم سمعک ها با جدیدترین دستگاه تنظیمی REM، قالبگیری، تعمیر انواع سمعک و ارائه مشاوره درمانی، از دیگر خدمات این مرکز شنوایی است.

تعریف کم شنوایی و تاثیر آن بر کیفیت زندگی

کم شنوایی نوعی اختلال جدی است که قسمت بزرگی از زندگی هر شخص را تحت تاثیر قرار می­دهد. کم شنوایی در زمینه­های روانی و فیزیولوژیکی بیمار تاثیر منفی می­گذارد. فرد هنگامی که صحبت های دیگران را نمی­شنود و یا در درک گفتار آنها به مشکل می­خورد، از گفتگوها و روابط دوستانه دوری می­کند. همین موضوع موجب گوشه نشینی او شده و به مرور زمان باعث افسردگی او می­شود.  

کم شنوایی در کودکان تاثیرات گسترده تری دارد، زیرا مغز آنها در حال رشد است. یکی از مواردی که در یادگیری، رشد مغز و افزایش هوش تاثیر دارد، شنیدن است. با به وجود آمدن مشکل کم شنوایی، کودک با مشکل جدی در این زمینه مواجه می­­شود. در نتیجه باید به موقع فرایند درمانی را آغاز نمود تا از پیشرفت این مشکل جلوگیری شود.

علت این اختلال معمولاً آسیب به گوش داخلی یا عصب بیان شده است. این آسیب ممکن است به دلایل گوناگونی مانند نقص مادرزادی، بیماری، حادثه و وارد شدن ضربه، داروهای خاص، طولانی مدت در معرض صداهای بلند قرار گرفتن و غیره بروز پیدا کند.

علائم کم شنوایی معمولاً شامل موارد زیر است:

  • نشنیدن گفتار و اصوات دیگر
  • مشکل در درک واژه ها مخصوصاً در محیط های شلوغ
  • درخواست از دیگران برای تکرار حرف هایشان
  • بلند کردن صدای تلویزیون و رادیو به طور مداوم
  • نشنیدن اصوات کم شدتی مانند صدای پرندگان
  • دوری از روابط اجتماعی
  • خودداری از گفتگو با دیگران

سمعک چیست و چه کمکی به کم شنوایان می­کند؟

روش های درمانی بسیاری برای حل مشکل کم شنوایی وجود دارد که یکی از بهترین و موثرترین آنها، استفاده از سمعک است. سمعک یک وسیله الکترونیکی کوچک است که صداها را تقویت کرده و به گوش بیمار ارسال می­کند. سه قطعه اصلی سمعک شامل میکروفون، پردازنده و رسیور یا همان بلندگو می­باشد. میکروفون صداهای اطراف را دریافت کرده و به سیگنال های دیجیتالی تبدیل می­کند. سپس این سیگنال ها را به پردازنده منتقل می­کند تا بر روی آنها پردازش صورت بگیرد. پس از پردازش، صداها به رسیور ارسال می­شوند تا به گوش بیمار برسند.

سمعک شنوایی طبیعی را به بیمار بازنمی­گرداند اما کمک می­کند که بیمار صداها را قوی­تر از گذشته بشنوند. بیمار با استفاده از سمعک دوباره در دورهمی های دوستانه شرکت کرده و در مکالمات روزانه خود حضوری فعال را تجربه می­کند. سمعک باعث می­شود از ابتلا به افسردگی ناشی از کم شنوایی جلوگیری شود. همچنین سمعک کمک می­کند فرد از لحاظ شغلی و اجتماعی در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.

انواع سمعک از لحاظ تکنولوژی

به طور کل سمعک ها از نظر فناوری به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی می­شوند. سمعک های آنالوگ نسل قدیمی این دسته از محصولات شنوایی محسوب شده و فناوری نسبتاً ساده ای به حساب می­آید. این دسته از سمعک ها پردازشی بر روی صداها انجام نمی­دهند و تنها آنها را تقویت می­کنند. امروزه سمعک های آنالوگ به ندرت استفاده می­شوند و سمعک های دیجیتال جایگزین آنها شده­اند.

سمعک های دیجیتال اصوات دریافتی را به سیگنال های دیجیتالی تبدیل می­کنند و آنها را به پردازنده انتقال می­دهند. این قطعه صداها را پردازش کرده و در نتیجه صدای واضح و شفافی را برای کاربر سمعک فراهم می­کند. منظور از پردازش، متمرکز شدن بر روی صدای مهم تر مانند گفتار و درنظر نگرفتن اصوات مزاحم محیطی است. سمعک های هوشمند و فراهوشمند نیز نسل جدیدی از سمعک هایی با فناوری دیجیتال هستند که انواع کم شنوایی خفیف تا شدید و عمیق را پوشش می­دهند.

کلینیک خرید سمعک در مرکز تهران

انواع سمعک از لحاظ شکل ظاهری

سمعک پشت گوشی

سمعک های پشت گوشی رایج ترین نوع سمعک هستند که برای تمامی سنین مناسب بوده و انواع کم شنوایی خفیف تا شدید و عمیق را پوشش می­دهند. این دسته از سمعک ها شامل یک قاب پلاستیکی هستند که در پشت گوش جای می­گیرند و حاوی قطعات سمعک می­باشند. اصوات از سمعک به درون قالب رفته و از آنجا توسط تیوپ نازکی در داخل گوش قرار می­گیرد، به گوش بیمار می­رسند.

سمعک داخل گوشی

سمعک داخل گوشی به طور کامل داخل گوش خارجی قرار گرفته و دارای یک قالب نگهدارنده است که از پلاستیک سخت ساخته شده است. این قاب اجزای الکترونیکی سمعک را داخل خود نگه می­دارد. سمعک های داخل گوشی در انواع رنگ متناسب با پوست و مو در بازار موجود هستند و انواع کم شنوایی خفیف تا عمیق را پوشش می­دهند. سمعک های داخل گوشی ممکن است حاوی برخی امکانات مانند تله کویل نیز باشند.

سمعک کاملاً داخل کانال گوش یا CIC

این دسته از سمعک ها اندازه کوچکتری نسبت به نوع ITC  و ITE دارند و به طور کامل داخل کانال گوش قرار می­گیرند. سمعک CIC کم شنوایی های خفیف تا متوسط را پوشش می­دهد.

سمعک نامرئی

برخی افراد نمی­خواهند که سمعک آنها در معرض دید باشد. در نتیجه تمایل دارند از سمعک های بسیار کوچکی به نام سمعک نامرئی استفاده نمایند. این گروه از سمعک ها بسیار کوچک بوده و تقریباً نامرئی می­باشند. همین موضوع باعث شده، قرار دادن و یا خارج کردن آن ها از گوش کمی سخت باشد؛ در نتیجه برای اینکار لازم است که فرد مهارت داشه باشد. یک نقطه قوت سمعک نامرئی این است که صدای بسیار واضح و شفافی به کاربر سمعک ارائه می­کند. دلیل این موضوع قرار گیری آن در نزدیکی پرده گوش است.

سمعک های نامرئی تنها برای کم شنوایی های خفیف تا متوسط مناسب­اند. برای کم شنوایی های شدید تا عمیق لازم است که از سمعک های پشت گوشی برای بیمار استفاده شود. یک مشکل رایج سمعک نامرئی این است که در معرض جرم گوش قرار می­گیرد؛ بنابراین برای سالمندان و افرادی که ترشح جرم گوش بسیار دارند مناسب نیستند. سمعک های نامرئی به دلیل اندازه کوچکی که دارند فاقد برخی امکانات مانند اتصال بی سیم یا میکروفون جهت دار هستند. 

خرید سمعک در مرکز تهران کلینیک آلفا

 

بهترین کلینیک خرید سمعک در مرکز تهران

کلینیک سمعک آلفا با 24 سال سابقه، یکی از بهترین کلینیک های خرید سمعک در مرکز تهران به شمار می­آید. شما می­توانید جهت دریافت نوبت و یا هرگونه اطلاعات بیشتر، از طریق شماره تلفن های مربوطه با کارشناسان کلینیک تماس بگیرید. آدرس جهت مراجعه حضوری: تهران، تقاطع گاندی شمالی و خیابان شریفی، ساختمان پزشکان گاندی، پلاک 8، واحد1، طبقه همکف.

جمع بندی

خرید سمعک در مرکز تهران دارای یکسری مراحل است که بهتر است به تمامی آنها توجه شود. آزمایشات شنوایی، انتخاب سمعک، تنظیم آن و ... از مراحلی هستند که در فرایند تجویز سمعک از اهمیت بالایی برخوردارند.

سوالات متداول

قیمت سمعک به چه مواردی بستگی دارد؟

به طور کلی، نوع فناوری به کار رفته در سمعک مهم ترین عامل تعیین قیمت این محصول می­باشد. سال ساخت، برند تولیدکننده، شکل و ظاهر و... از دیگر مواردی هستند که می­توانند بر قیمت سمعک تاثیر گذار باشند.

بهترین برند تولیدکننده سمعک کدام است؟

پاسخ به این سوال کمی سخت است، زیرا امروزه تمامی برند های معتبر اروپایی و آمریکایی، سمعک های باکیفیتی  به بازار عرضه کرده­اند. زیمنس(سیگنیا)، اتیکن، برنافن، یونیترون، ویدکس، ریساند، فوناک، A&M، سونیک و استارکی از بهترین برندهای تولیدکننده سمعک در دنیا محسوب می­شوند.

آیا بیمه هزینه های شنوایی و خرید سمعک را پوشش می­دهد؟

پاسخ این سوال بستگی به شرکت بیمه ارائه کننده خدمات شما بستگی دارد. برخی بیمه ها تمام هزینه و برخی  نیز نیمی از هزینه های سمعک شما را پرداخت می­کنند. البته تعدادی از شرکت های بیمه نیز وجود دارند که هزینه های سمعک را پوشش نمی­دهند.

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
سمعک آلفا

نشانی: تهران، گاندی شمالی، تقاطع خیابان شریفی، روبروی کلانتری ۱۰۳، ساختمان پزشکان گاندی، پلاک ۸، طبقه همکف، واحد یک
تلفن: ۸۸۶۷۴۸۸۶-۰۲۱

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تلفن تماس ضروری: ۰۹۱۰۳۰۶۱۹۴۹
اینستاگرام سمعک برتر
فیس بوک سمعک برتر

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک آلفا محفوظ می‌باشد.

تماس و مشاوره با سمعک آلفا