تعمیر فوری سمعک

تعمیر فوری سمعک

یک روال نگهداری منظم، می تواند طول عمر سمعک را افزایش دهد و کمتر به خدمات تعمیر فوری سمعک نیاز پیدا کنید. محافظت از سمعک در برابر آسیب بسیار مهم است. شما باید هر روز سمعک خود را چک  کنید. این کمک می کند تا برای مدت طولانی تری کار کند.

درباره خرابی سمعک

سمعک ها یکی از تجهیزات پزشکی کوچک و در عین حال پیشرفته هستند که علیرغم اندازه کوچکشان، دارای قطعات پیچیده زیادی هستند و در هر ثانیه بسیاری از عملکردهای پیشرفته را انجام می دهند. سمعک یک دستگاه با فناوری حساس است. با این حال، مانند همه ماشین‌ها، تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده منظمی برای بهترین عملکرد آن نیاز می باشد. علیرغم نگهداری معمول از آن، ممکن است به دلیل کهنه شدن و استفاده منظم از سمعک، مقداری فرسودگی و پارگی در دستگاه سمعک شما ایجاد شود.

کلینیک سمعک آلفا، سمعک شما را به صورت فوری تعمیر میکند.

کلینیک سمعک آلفا

قبل از اینکه برای تعمیرات به متخصص سمعک مراجعه کنید، بهتر است دستگاه سمعکتان را برای مشکلات جزئی بررسی کنید. برخی موارد می تواند در عیب یابی سمعک به شما کمک کند:

در مرحله اول بررسی انجام دهید که مطمئن شوید سمعک روشن است,  این کار ساده به نظر می رسد، اما به هر حال بررسی کنید، به خصوص اگر هنوز به استفاده از سمعک عادت نکرده اید.

صدا را زیاد کنید و بررسی در مورد ولوم سمعک انجام دهید که مطمئن شوید که کنترل صدا در سطح مناسبی است و به طور تصادفی کم نشده یا تغییر نکرده باشد.به این دلیل که تغییرات بدون دلیل و بدون تنظیم توسط کاربر سمعک , امکان وجود خرابی در سمعک را نشان می دهد.

باتری را بررسی کنید. اگر باتری های یکبار مصرف دارید، مطمئن شوید که باتری های شما به درستی در سمعک قرار گرفته اند. باتری های خود را تست کنید یا باتری های تازه را امتحان کنید تا مطمئن شوید که مشکل از باتری ها نیست. اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که در صورت کار نکردن سمعک, باتری به خوبی جایگیری شده, یا اگر سمعک شما باتری قابل شارژ دارد شارژ دارد یا خیر. اگر اولین باتری کار نمی کند، دیگری را امتحان کنید و ببینید که آیا آن باتری کار می کند یا خیر. اگر چند باتری امتحان کنید ولی همچنان سمعک کار نمی کند، در منبع تغذیه مشکل دارید و باید سمعک خود را برای تعمیر ببرید.

اگرسمعک شما یک مدل BTE (پشت گوش) است، لوله آن را بررسی کنید. لوله BTE گاهی اوقات ممکن است به مرور زمان آسیب ببیند یا فرسوده شود. اگر لوله‌های سمعک علائمی از ساییدگی یا شکستگی نشان می‌دهد، متخصص شنوایی‌تان می‌تواند آن را به سرعت و به راحتی در کلینیک  اصلاح کند و این مشکل را برطرف کند.

بازخورد یا سوت زدن بیش از حد می تواند نشان دهنده مشکل مجرای گوش با مدل سمعک های سفارشی یا قالب گوش سمعک مدل  BTE باشد. 

ضربه به بدنه سمعک نیز یکی دیگر از مواردی است که باعث می شود سمعک نیاز به تعمیر پیدا کند.اگر سمعک‌ شما به‌طور جبران ‌ناپذیری آسیب دیده باشد، کیس ترک خورده است یا سوراخ‌های قابل مشاهده‌ای در هر جای پوسته یا صفحه ظاهری وجود دارد نشان دهنده ضربه به بدنه و نیاز به تعمیر می باشد.

برای جلوگیری از خراب شدن سمعک چه کارهایی انجام دهیم؟

یک روال نگهداری منظم می تواند طول عمر سمعک را افزایش دهد و کمتر به خدمات تعمیر فوری سمعک نیاز پیدا کنید. محافظت از سمعک در برابر آسیب بسیار مهم است. شما باید هر روز سمعک خود را چک  کنید. این کمک می کند تا برای مدت طولانی تری کار کند.

  • تمیز کردن

یکی از رایج‌ترین دلایلی که سمعک‌ها کار نمی‌کنند، تجمع جرم گوش است. این می‌تواند میکروفون را مسدود کند و صدا را آرام‌تر نشان دهد. اکثر سمعک ها دارای فیلترهای قابل تعویض هستند که باید از مسدود شدن موم به خود سمعک جلوگیری کند. تعویض فیلتر یک راه حل ساده و کم هزینه است که باعث اصلاح عملکرد سمعک خواهد شد. می توانید سمعک خود را هر روز با استفاده از یک مسواک نرم تمیز کنید. با این حال، از آب استفاده نکنید چون ممکن است رطوبت باعث ایجاد مشکل در قطعات سمعک مانند ایجاد مشکل در میکروفون شود. باید حداقل هفته ای یکبار کنتاکت های باتری دستگاه خود را تمیز کنید تا مطمئن شوید باتری تمام توان را به دستگاه می رساند. می توانید از یک سواب پنبه ای خشک یا مسواک برای تمیز کردن نقاط تماس استفاده کنید، اما به آرامی آن را تمیز کنید تا به آنها آسیب نرسانید. اگر پوسته بیرونی کثیف است، از برس کوچک یا پارچه تمیزکننده ای که همراه آن است برای پاک کردن استفاده کنید. علاوه بر تمیز کردن سمعک خود، باید گوش های خود را نیزاز جرم گوش تمیز کنید زیرا جرم گوش اضافی  می تواند صداهای دستگاه سمعک شما را مسدود یا خفه کند.

  • تعویض قطعات و باتری

این بستگی به نوع سمعک شخصی دارد، زیرا ممکن است مجبور باشید باتری، محافظ موم، لوله یا فیلتر موم را تعویض کنید. داشتن برخی قطعات یدکی برای استفاده در مواقع ضروری ممکن است مفید باشد.  شما باید هر ماه یا بیشتر باتری های سمعک خود را تعویض کنید(زمان تعویض باتری برای انواع یکبار مصرف و قابل شارژ متفاوت خواهد بود, برای زمان دقیق تعویض باتری ها با شنوایی شناس خود مشورت کنید).  تعویض به موقع باتری جهت جلوگیری از افت ناگهانی برق نیز نقش دارد. توصیه می شود فیلتر موم دستگاه خود را حداقل یک بار در ماه عوض کنید، به خصوص اگر هر روز از آن استفاده کنید. اگر تمیز کردن دستگاه، پورت های باتری و فیلتر موم صدا را بازیابی نمی کند، باید با یک متخصص تماس بگیرید تا دستگاه خود را به حالت عادی بازگرداند.

  • بیرون آوردن باتری ها قبل از خواب

این کار می تواند عمر باتری را افزایش داده و از استفاده تصادفی توسط سمعک جلوگیری کند. در پایان روز، برای حفظ عمر باتری، سمعک خود را خاموش کنید. اگر قصد ندارید برای یک هفته یا بیشتر از سمعک خود استفاده کنید، قبل از برداشتن سمعک، باتری آن را خارج کنید.

  • خشک نگه داشتن سمعک و دور نگهداشتن آن از گرما و رطوبت

این ممکن است به کاهش احتمال خرابی کمک کند. بعلاوه، برداشتن سمعک قبل از استفاده از عطر، اسپری مو، آرایش یا کرم اصلاح ممکن است مفید باشد ، زیرا ممکن است به مدار آن آسیب برساند. هنگام استفاده از سمعک از اسپری مو یا سایر محصولات مراقبت از مو استفاده نکنید.سمعک های BTE اغلب همراه با کیت خشک کن هستند که افراد می توانند هر شب برای خشک کردن باتری دستگاه از آن استفاده کنند. این به خشک شدن سمعک کمک می کند و احتمال خرابی را کاهش می دهد. همچنین باید سمعک را از گرما دور نگه داشت، زیرا می تواند به مدار سمعک آسیب برساند. همیشه سمعک خود را در مکانی خشک و خنک در زمانی که از آن استفاده نمی کنید نگهداری کنید.

  • جلوگیری از ضربه

مراقب باشید سمعک را نیاندازید و از ضربه دیدن بدنه سمعک جلوگیری نمایید. ضربه به بدنه سمعک علاوه بر فرسودگی پوسته آن , باعث رسیدن  رطوبت به قطعات سمعک می شود و کارکرد سمعک با مشکل مواجه می شود.

تعمیر فوری سمعک

آیا سمعک نیاز به سرویس دوره ای دارد؟

سمعک یک دستگاه الکترونیکی با قطعات ریز می باشد که یکی از مواردی که باعث طول عمر آن می شود, سرویس دوره ای آن است. بنابراین لازم است علاوه بر نکاتی که در قسمت قبلی برای مراقبت از سمعک بیان شد, به صورت دوره ای نیز جهت سرویس و جرمگیری داخل سمعک به کلینیک های معتبر شنوایی مراجعه فرمایید. معمولا بهتر است سمعک هر 6 ماه یکبار سرویس شوند تا تعمیرات احتمالی آن کمتر است. در سرویس دوره ای سمعک, تمام قطعات سمعک از نظر کارکرد و کیفیت آن مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی دارای اشکالاتی باشد تعویض می گردد.

تعمیر فوری سمعک

سمعک نیز مانند دیگر وسایل الکترونیکی بعد از مدتی استفاده ممکن است به سرویس دوره ای و تعمیر نیاز داشته باشد. قطعات سمعک شامل میکروفون, مدارپردازش گر (بورد) و رسیور می باشد که اغلب خرابی های سمعک مربوط به این قطعات می باشد.در همه انواع سمعک ها ممکن است مشکلاتی به وجود آید که سمعک به درستی کار نکند و نیاز به تعمیر داشته باشد. بنابراین برای رفع این مشکل باید به مرکز تعمیر فوری سمعک معتبر مراجعه نمود.

برای تعمیر فوری سمعک به کجا مراجعه کنیم؟

پس از اینکه متوجه خرابی در سمعک شدید به هیچ عنوان خودتان سمعک را باز و یا تعمیر نکنید. برای تعمیر فوری سمعک به کلینیک های معتبر و تخصصی سمعک مراجعه فرمایید که تعمیر سمعک توسط پرسنل و متخصصین شنوایی با تجربه انجام گیرد.

تعمیر سمعک فوری چقدر طول می کشد؟

مدت زمان تعمیر برای انواع سمعک ها متفاوت است.اگر مشکل جزئی در سمعک وجود داشته باشد ممکن مدت زمان تعمیر آن در حدود یک روز به پایان برسد اما اگر سمعک بسیار کوچک یا مشکل آن پیچیده باشد زمان تعمیر آن مدت زمان بیشتری طول می کشد.

مرکز تعمیر فوری سمعک در تهران

برای تعمیر فوری سمعک خود توصیه می شود به کلینیک های معتبر مراجعه شود تا سمعک شما توسط افراد متخصص عیب یابی و تعمیر شود. کلینیک سمعک آلفا, یکی از بهترین مراکز تعمیر فوری سمعک در تهران با 24 سال سابقه علاوه بر نمایندگی فروش انواع سمعک برند های معتبر دنیا, خدمات تعمیر و تنظیم انواع سمعک ها به وسیله جدیدترین دستگاه ها نیز به مراجعه کنندگان گرامی ارائه می دهد.

تعمیر فوری سمعک در کلینیک آلفا

در کلینیک تخصصی سمعک آلفا, علاوه بر بررسی و عیب یابی قطعات سمعک مانند رسیور و میکروفون, تعویض لوله , تعمیر و اصلاح قالب سمعک , تنظیم انواع سمعک ها در صورتی که از تنظیم خارج شده باشند نیز انجام می گیرد. .در کلینیک سمعک آلفا تلاش بر این است که تعمیر انواع سمعک ها با حداقل هزینه و در سریع ترین زمان ممکن انجام گیرد. برای اطلاع از قیمت تعمیر سمعک لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید.

کلینیک سمعک آلفا 

سوالات متداول:

  • چه زمانی سمعک جدید تهیه کنیم ؟

اگر سمعکتان بیش از 5 سال سن دارد یا قبلاً آن را تعمیر کرده‌اید، توصیه می شود سمعک جدید تهیه شود. هر چه سمعک قدیمی تر شود، احتمال بروز مشکلاتی مانند مشکلات کیفیت صدا بیشتر می شود.

  • آیا همه سمعک ها ارزش تعمیر دارند؟

عمر سمعک ها معمولا بین 3 تا 7 سال است.سمعک هایی با تکنولوژی قدیمی و با کارکرد بیش از 5 سال ممکن است به طور مرتب نیاز به تعمیر داشته باشد. بنابراین توصیه می شود جهت کارکرد بهتر سمعک برای شنوایی شما سمعک جدیدی تهیه شود.

  • هزینه تعمیر سمعک چقدر است؟

تعمیر سمعک بستگی به قطعه آسیب دیده آن دارد.البته مدل سمعک نیز اهمیت دارد.به طور کلی ممکن است سمعک نامرئی و داخل گوشی بیشتر به تعمیر نیاز داشته باشد.

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
سمعک آلفا

نشانی: تهران، گاندی شمالی، تقاطع خیابان شریفی، روبروی کلانتری ۱۰۳، ساختمان پزشکان گاندی، پلاک ۸، طبقه همکف، واحد یک
تلفن: ۸۸۶۷۴۸۸۶-۰۲۱

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تلفن تماس ضروری: ۰۹۱۰۳۰۶۱۹۴۹
اینستاگرام سمعک برتر
فیس بوک سمعک برتر

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک آلفا محفوظ می‌باشد.

تماس و مشاوره با سمعک آلفا