مجهزترین شنوایی سنجی در تهران

مجهزترین شنوایی سنجی در تهران

ممکن هست هنگام تصمیم برای انجام تست های شنوایی سنجی برای خود یا اطرافیانتان این سوال را از خود بپرسید که واقعا مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در تهران کجاست؟ یک کلینیک و مرکز شنوایی برای اینکه نسبت به بقیه کلینیک ها دارای امتیازات و ویژگی های برتری باشد باید یکسری موارد و معیار ها را در بر بگیرد.

متخصصین و پرسنل با تجربه و حرفه ای, استفاده از جدیدترین دستگاه ها و تکنولوژی ها برای تست ها و آزمایشات شنوایی, ارائه مشاوره و برنامه درمانی, محیط منظم و تمیز, برخورد مناسب با بیماران, تجویز سمعک مناسب و....برخی از ویژگی هایی است که باعث می شود یک کلینیک بهترین باشد.

کلینیک آلفا - مجهزترین شنوایی سنجی در تهران

کلینیک آلفا، مجهزترین شنوایی سنجی در تهران

تست های شنوایی مختلف برای بررسی شنوایی و هرگونه اختلال در عملکرد آن انجام می شود. شنوایی سنجی آزمایشی است که توانایی فرد در شنیدن صداها را نشان می دهد. بنابراین، عملکرد صحیح سیستم شنوایی انسان را ارزیابی می کند. در مواردی که مشکل شنوایی وجود دارد, پزشک متخصص بهترین درمان را برای بیمار تعریف می کند. شنوایی سنجی در بیمارستان ها و مراکز تخصصی انجام می شود. ابزار مورد استفاده شنوایی سنج است که حداقل آستانه شنوایی بیمار را تشخیص می دهد. شنوایی سنجی برای همه افرادی که در آنها مشکوک به کم شنوایی است، توصیه می شود. مراحلی از زندگی نیز وجود دارد که در آن ها اگرچه درک روشنی به کم شنوایی وجود ندارد، اما توصیه می شود برای تشخیص به موقع افت شنوایی، شنوایی سنجی انجام شود. 

انجام شنوایی سنجی در موارد زیر توصیه می شود:

نوزادان: امروزه، آزمایش‌های پزشکی برای نوزادان شامل نوع خاصی از شنوایی‌سنجی بر اساس «پتانسیل‌های برانگیخته» است. اینها رفلکس هایی هستند که به ما می گویند که آیا نوزاد می شنود یا نه و یا از کم شنوایی رنج می برد یا خیر. به لطف این آزمایش، تعداد ناشنوایان از بدو تولد در جامعه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، زیرا می توان درمان را به موقع شروع کرد.

افراد بالای 65 سال: حتی بدون مشکوک بودن به کم شنوایی، توصیه می شود این آزمایش بر روی افراد بالای 65 سال انجام شود تا مشکلات بیشتری به مرور زمان برای شنوایی این دسته از افراد در آینده به وجود نیاید.

کم شنوایی ناشی از ژنتیک: افرادی که به طور ژنتیکی مشکوک به کم شنوایی هستند یا در خانواده آنها افرادی هستند که از سمعک استفاده می کنند.

شنوایی سنجی چگونه انجام می شود ؟

برای انجام شنوایی سنجی، هنگامی که به کلینیک می رسید، از شما سؤالات کلی در مورد وضعیت سلامتی شما و موقعیت هایی که در آن متوجه مشکل شنیدن صداها شده اید، می پرسند. بلافاصله پس از آن، داخل مجرای گوش و پرده گوش را با اتوسکوپ مشاهده می کنند. پس از انجام این مطالعه اولیه، از شما خواسته می شود به اتاقکی  بروید که در آن هدفون های مختلف با بلندگو قرار دهید. ابتدا از شما خواسته می شود که یک کیس را روی گوش راست و سپس دیگری را روی گوش چپ قرار دهید. بدین وسیله هدایت هوا، یعنی انتقال صدا به طور معمول از طریق سیستم شنوایی مورد مطالعه قرار می گیرد. سپس تعدادی گوشی را که پشت هر گوش شما و روی استخوان قرار می گیرد با آنها، هدایت استخوان مورد مطالعه قرار می گیرد، که برای دانستن این است که آیا سیستم عصبی از نظر درک صداها به درستی کار می کند یا خیر. با هر یک از این گوشی ها، تستر بوق های متفاوتی با شدت و آهنگ متفاوت منتشر می کند. هر بار که صدای بوق را می شنوید از شما می خواهد که پاسخ دهید. به این ترتیب می توانید تشخیص دهید که با چه ولوم و شدتی صداها را به خوبی نمی شنوید.
نتایج شنوایی سنجی همزمان با آزمایش به دست می آید و باید توسط متخصص بررسی شود. این گزارش حاوی مجموعه ای از داده ها است که به درک نوع کم شنوایی یا ناشنوایی شما کمک می کند. شما می توانید در طول کل آزمون نشسته یا ایستاده باشید. هیچ وقت متوجه درد یا ناراحتی نخواهید شد، زیرا این یک آزمایش ساده است و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. انواع مختلفی از تست های شنوایی وجود دارند:

انتشارات آکوستیک (OAE) :

هنگام اندازه گیری انتشارات گوش داخلی، عملکرد گوش داخلی بررسی می شود: هنگامی که صداها به گوش برخورد می کنند، سلول های حسی در گوش داخلی، به اصطلاح سلول های مو، منقبض می شوند. این باعث انتشار نویز می شود .میکروفون های اندازه گیری بسیار حساس که در مجرای شنوایی خارجی قرار می گیرند، می توانند این صداهای بسیار آرام را ثبت کنند. این روش همچنین برای نوزادان و کودکان  نیز استفاده می شود.

شنوایی سنجی ساقه مغز :

با شنوایی سنجی ساقه مغز, واکنش های عصبی که در پردازش محرک های شنوایی در مغز صورت می گیرد، قابل بررسی است. پاسخ الکتریکی نواحی خاصی از مغز از طریق 3 تا 4 الکترود روی سر بیمار زمانی که آزمایش صداها را درک می کند اندازه گیری می شود. هنگام دراز کشیدن، بیمار صداهای کوتاه و بلندی را در یک گوش خود می شنود. گوش دیگر توسط یک هدفون عایق صدا بسته می شود. سیگنال های الکتریکی توسط کامپیوتر ثبت و ارزیابی می شوند. این روش معاینه عینی در کودکان کوچک و بیمارانی که خواب هستند نیز قابل انجام است و تا 60 دقیقه طول می کشد. مهمتر از همه، می توان عملکرد عصب شنوایی و مسیر شنوایی را بررسی کرد و تفاوت بین گوش چپ و راست را تعیین کرد. علاوه بر این، می توان محل و میزان آسیب را مشخص نمود.

تمپانومتری :

تمپانومتری برای بررسی تحرک پرده گوش استفاده می شود. تمپانومتری فشار در گوش میانی را با استفاده از پروب در مجرای شنوایی خارجی اندازه گیری می کند. برای این کار ابتدا یک فشار منفی ایجاد می شود، سپس همان فشاری که در گوش میانی حاکم است , در نهایت یک فشار بیش از حد ایجاد می شود. تغییرات فشار هوا باعث تغییر فشار در پرده گوش و استخوانچه ها می شود. این تغییرات در تمپانوگرام اندازه گیری و ثبت می شود که سپس اطلاعاتی در مورد توانایی شنوایی ارائه می دهد. 

شنوایی سنجی تون خالص :

در ادیومتری تن خالص (اندازه گیری آستانه شنوایی)، یک ژنراتور صداهایی را در فرکانس های مختلف تولید می کند. بیمار این را از طریق هدفون یا بلندگو می شنود. حجم صداها به تدریج کاهش می یابد تا زمانی که بیمار فقط بتواند صدا را بشنود که  به اصطلاح به  آستانه شنوایی می گویند. 

شنوایی سنجی گفتار:

در شنوایی سنجی گفتاری به بیمار اعداد چند هجایی و کلمات تک هجا پخش می شود که باید آنها را تکرار کند. حجم نیز به تدریج در چند مرحله افزایش می یابد. به این ترتیب می توان تعیین کرد که فرد در سطوح مختلف صدا چقدر می تواند بشنود. اگر کم شنوایی انتقالی وجود داشته باشد، اطلاعات صوتی ضعیف می شود.

تست فاصله شنوایی (تست فاصله گفتاری) :

به عنوان بخشی از تست فاصله شنوایی یا تست فاصله گفتاری، درک صدای هر دو گوش آزمایش می شود. متخصص شنوایی یا شنوایی شناس برای بررسی محدوده فرکانس بالا، اعداد چهار هجایی را یکی پس از دیگری از فواصل مختلف زمزمه می کند و برای محدوده فرکانس پایین تر، این اعداد را بیان می کند. اگر بیمار بتواند زمزمه را از شش تا هشت متر بشنود، شنوایی طبیعی است.

تست شنوایی سنجی فرکانس بالا :

هدف شنوایی سنجی فرکانس بالا، همانطور که از نامش می توان حدس زد، تعیین آستانه شنوایی سنجی بیمار برای صداهای با فرکانس بالا خالص، به طور دقیق تر آن هایی با فرکانس بالاتر از 8192 هرتز است. به طور کلی، در این نوع شنوایی سنجی، محدوده فرکانس های صوتی تحلیل شده از 8000 تا 20000 هرتز است. این نوع خاص شنوایی سنجی معمولاً برای شناسایی زود هنگام سمیت حلزونی که ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض مواد سمی یا استفاده از انواع خاصی از داروها، مانند  سیس پلاتین  (یک داروی  ضد سرطان) یا  آمینوگلیکوزیدها  ( آنتی بیوتیک ) ایجاد شده باشد، انجام می شود. 

مجهزترین شنوایی سنجی در تهران

چه کسانی تست های و آزمایشات شنوایی سنجی را برای افراد انجام می دهند؟

تست های شنوایی سنجی توسط پرسنل و متخصصین شنوایی برای افراد انجام می شود. شنوایی شناس متخصصی است که در تشخیص، ارزیابی و درمان اختلالات شنوایی و تعادل تخصص دارد. اکثر آنها مدرک دکترا را در شنوایی شناسی دریافت کرده اند، و برخی دیگر مدرک کارشناسی ارشد را از یک دانشگاه معتبر دریافت کرده اند، جایی که آموزش های گسترده ای در زمینه پیشگیری، شناسایی، ارزیابی و درمان اختلالات شنوایی و تعادل دریافت کرده اند. شنوایی شناسان با بیماران در هر سنی کار می کنند و نوزادان، کودکان و بزرگسالان را برای انواع مشکلات شنوایی و تعادل درمان می کنند. آنها در محیط های مختلفی از جمله بیمارستان ها، مدارس، کلینیک ها، دانشگاه ها، مطب های خصوصی، بیمارستان ها، کلینیک های سمعک و مراکز گوش و حلق و بینی کار می کنند. شنوایی شناسان خدمات مختلفی ارائه می دهند از قبیل:

  • تجویز سمعک
  • انجام تست های شنوایی و تعادل
  • ارزیابی و برنامه ‌ریزی جهت دستگاه‌های شنوایی قابل کاشت (مانند کاشت حلزون، سمعک‌های استخوانی و غیره)
  • مشاوره راهبرد های ارتباطی به بیماران و خانواده های آنها
  • طراحی و اجرای برنامه های توانبخشی شنوایی و غربالگری شنوایی برای نوزادان

تعریف دستگاه شنوایی سنج

شنوایی سنج یک ابزار دیجیتال با طراحی  پیشرفته است که امکان انجام شنوایی سنجی را با هدایت هوا، هدایت استخوانی و شنوایی سنجی گفتار با میکروفون یا ضبط می دهد. برای انجام تست های شنوایی سنجی کامل و اختصاصی استفاده می شود. این اجازه می دهد تا سطح شنوایی یک بیمار را در هر یک از گوش های او تعیین کنید.

محیط شنوایی سنجی

معاینه شنوایی سنجی باید در مکانی انجام شود که نتوان حواس بیمار را با صداهای "پس زمینه" دیگری که ممکن است در محیط اطراف وجود دارد پرت کرد. به همین دلیل، این نوع معاینه معمولاً در داخل اتاقک موسوم به «آدیومتریک» انجام می‌شود که قادر است بیمار را از نظر صوتی ایزوله کند. محیطی که تست های شنوایی سنجی در آن اجرا می شود باید بدون نویز باشد. 

مجهز ترین کلینیک شنوایی سنجی در تهران

یک کلینیک شنوایی برای اینکه در تست ها و آزمایشات شنوایی دقیق عمل کند , باید از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های روز استفاده کند و همچنین مجهز به بهترین و جدیدترین دستگاه های تنظیمی سمعک نیز باشد.کلینیک آلفا, یکی از مجهز ترین مراکز شنوایی سنجی در تهران, با 24 سال سابقه همواره تلاش کرده خدمات با کیفیتی را در زمینه شنوایی و بهبودی انواع مشکلات شنوایی به بیماران ارائه کند.انواع تست ها و آزمایشات شنوایی و تجویز انواع سمعک مناسب با شرایط بیمار در کلینیک سمعک و شنوایی سنجی آلفا انجام میگیرد و این مرکز نمایندگی فروش انواع مدل های سمعک در برند های معتبر دنیا را نیز داراست .

ویژگی های مجهزترین شنوایی سنجی در تهران

یک مرکز شنوایی سنجی باید مجموعه ای از ویژگی ها را داشته باشد تا تبدیل به یکی از بهترین و مجهز ترین مراکز شنوایی سنجی در تهران شود. داشتن سابقه کار بالا و اعتبار یک کلینیک از این ویژگی ها می باشد.برخورداری از بهترین و جدیدترین دستگاه ها و تکنولوژی های روز دنیا برای تست های شنوایی سنجی,استفاده از جدیدترین دستگاه های تنظیمی برای تنظیم انواع سمعک, متخصصین و پرسنل آموزش دیده حرفه ای و با تجربه, برخورد مناسب با بیماران و محیط آرام و منظم از ویژگی های یک کلینیک بسیار خوب می باشد.بنابر این شما برای مراجعه به یک مرکز شنوایی سنجی در تهران این موارد را در نظر بگیرید. کلینیک شنوایی سنجی و سمعک آلفا, یکی از مجهز ترین مراکز شنوایی سنجی در تهران, خدماتی از قبیل:

  • انواع تست ها و آزمایشات شنوایی
  • تجویز انواع سمعک متناسب با شرایط بیمار
  • تعمیر فوری انواع سمعک
  • تنظیم سمعک ها با جدیدترین دستگاه تنظیمی
  • مشاوره و ارائه برنامه درمانی در خصوص حفاظت شنوایی و توانبخشی شنیداری با وسایل کمک شنوایی از جمله سمعک
  • ارائه لوازم جانبی سمعک مانند ریموت

به مراجعه کنندگان گرامی ارائه می کند.برای اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره تلفن های مربوطه تماس بگیرید.

کلینیک آلفا - مجهزترین شنوایی سنجی در تهران

 

برخی از سوالات متداول مراجعه کنندگان:

  • آیا برای دریافت سمعک مناسب, شنوایی سنجی دقیق لازم است؟

بله. برای دریافت سمعک ,متناسب با نوع و میزان کم شنوایی بیمار نیاز به تست های دقیق شنوایی سنجی می باشد.

  • چه زمانی به سمعک نیاز دارم؟

در درجات معینی از کم شنوایی، استفاده از سمعک توصیه می شود. اولین نشانه‌ها می‌تواند این باشد که دیگر همه صداها را واضح و به اندازه کافی بلند نمی‌فهمید. نشانه های دیگر نشنیدن صدای تلفن یا زنگ در و افزایش تنش و تمرکز برای درک گفتار فردی است که با او صحبت می کنید. مبنای قابل اعتماد برای انتخاب سمعک مناسب شما، ارزیابی های تست شنوایی و توصیه های متخصص شنوایی شما است.

  • آیا تست ها و آزمایشات شنوایی خطری دارد؟

انجام تست ها و آزمایشات شنوایی خطری ندارد و در آینده هیچ عوارضی را برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

 

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
سمعک آلفا

نشانی: تهران، گاندی شمالی، تقاطع خیابان شریفی، روبروی کلانتری ۱۰۳، ساختمان پزشکان گاندی، پلاک ۸، طبقه همکف، واحد یک
تلفن: ۸۸۶۷۴۸۸۶-۰۲۱

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تلفن تماس ضروری: ۰۹۱۰۳۰۶۱۹۴۹
اینستاگرام سمعک برتر
فیس بوک سمعک برتر

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک آلفا محفوظ می‌باشد.

تماس و مشاوره با سمعک آلفا