شنوایی سنجی در ونک

شنوایی سنجی در ونک

یکی از مهم‌ترین حس‌های انسان که در تمامی امور زندگی او مورد نیاز است حس شنوایی است تا بتواند با دیگران ارتباط برقرار نماید، لذا در صورت مواجه شدن با مشکل شنوایی، تمامی امورات زندگی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

اگر تهران تشریف داشته باشید و یا مایل به این هستید که از شهرستان جهت انجام کارهای شنوایی به تهران مراجعه نمایید، قطعا به دنبال یک مرکز شنوایی خواهید بود که علاوه بر داشتن اعتبار و سابقه درخشان، راه‌های دسترسی به آن نیز راحت باشد. کلینیک‌های شنوایی سنجی بسیار زیادی در مناطق مختلف تهران واقع گردیده است، درست است که نمی توان به طور قطع ادعا نمود که کدام مرکز شنوایی از بقیه مراکز بهتر است، اما بدون شک این را می‌توان گفت که مرکز شنوایی ارائه دهنده کامل ترین خدمات و تست ها را می‌توان به عنوان بهترین مرکز شنوایی در تهران در نظر داشت به خصوص این که قادر باشد رضایت کامل مراجعین خود را کسب نماید.

همان طور که می‌دانید ونک یکی از بهترین مناطق تهران از نظر موقعیت جغرافیایی و نحوه دسترسی است. یکی از بهترین مراکزشنوایی در ونک، کلینیک سمعک آلفا است که در خیابان گاندی قرار دارد. کلینیک سمعک آلفا به دلیل نزدیک بودن به میدان ونک از نظر راحتی دسترسی، از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است.

کلینیک آلفا، مرکز شنوایی سنجی با سابقه‌ای بیش از 24 سال در زمینه ادیولوژی، یکی از بهترین، معتبرترین و جامع ترین مراکز شنوایی سنجی در ونک است که دارای بهترین و مطرح‌ترین متخصص‌ها در حوزه شنوایی است و بهترین و کامل‌ترین خدمات شنوایی سنجی را به افراد مراجعه کننده مجموعه خود ارائه می‌دهد. لذا شما می‌توانید با خیالی آسوده از هر موقعیت مکانی به راحتی به کلینیک سمعک آلفا به عنوان یکی از بهترین و خوش مسیرترین مرکز شنوایی در تهران مراجعه نموده و از تمامی خدمات مربوط به شنوایی در این مرکز بهره‌مند گردید.

تعریف کاملی از شنوایی سنجی

شنوایی سنجی یا ادیومتری نامی است که برای تست شنوایی در نظر گرفته شده است.‌ در واقع به سنجش و ارزیابی میزان شنوایی فرد مراجعه کننده و تمامی تست‌هایی که در آن آستانه شنوایی فرد مورد بررسی قرار داده می‌شود، شنوایی سنجی گفته می‌شود. لازم است که به منظور محک زدن و سنجیدن میزان قدرت شنوایی و یا میزان کاهش و یا سنگینی گوش ها به مراکز شنوایی سنجی مراجعه شود. کاری که در این حیطه در مراکز شنوایی سنجی انجام می‌گیرد، بدین نحو است که فرد مورد نظر با صداهای با رنج و شدت‌های مختلف مورد ارزیابی قرار داده می‌شود و از وی خواسته می‌شود به محض اینکه صدای هشدار که بیش تر شبیه بوق یا بیب است را شنید اعلام نماید، در این آزمایش ابتدا از صداهای با رنج صدایی بالا شروع شده و به تدریج  از شدت آن کم می گردد، به طوری که در مراحل پایانی، فرد دیگر قادر به شنیدن هیچگونه صدایی نخواهد بود. بر اساس میزان شدت صداهای شنیده شده توسط فرد، نوار گوش گرفته خواهد شد. شنوایی سنجی خود دارای مراحل مختلفی است که در ادامه آورده شده است.

کلینیک سمعک آلفا

شنوایی سنجی شامل چه مراحلی می‌گردد؟

در کلینیک آلفا، بهترین مرکز شنوایی سنجی در ونک، تست‌های متفاوتی بر روی فرد مراجعه کننده به کلینیک انجام می‌گیرد. در ابتدایی ترین مرحله، وضعیت پرده گوش و مجرای آن توسط فرد متخصص مورد آزمایش قرار می‌گیرد که مشکلات گوش خارجی در این مرحله قابل تشخیص است. پس از آن، تست PTA به منظور بررسی آستانه شنوایی صورت می‌گیرد و در مرحله آخر آزمایش‌های گفتاری بر روی فرد مراجعه کننده صورت می‌گیرد.

در مواقع زیر لازم است به یکی از مراکز شنوایی سنجی مراجعه گردد

اکثرا افراد تا زمانی که دچار عوارض و تاثیرات منفی کم شنوایی نشوند به مراکز شنوایی سنجی مراجعه نخواهند نمود. در حالی که مراجعه دیرهنگام به این مراکز، ممکن است موجب حاد شدن اختلالات کم شنوایی گردد. بنابراین پیشنهاد می‌گردد در صورتی مشاهده هر کدام از موارد زیر در سریع ترین زمان ممکن جهت انجام تست شنوایی به یکی از بهترین مراکز شنوایی سنجی در ونک که در ادامه نمونه‌ای از آن معرفی شده، مراجعه گردد:

  • احساس داشتن درد در گوش یا نواحی اطراف آن
  • احساس پر یا کیپ بودن گوش ها
  • کار کردن در فضاهای بسیار شلوغ و پرسروصدا
  • داشتن سرگیجه مداوم
  • شنیدن صداهای آهسته، پچ پچ ، نجوا یا صداهای درگوشی به سختی
  • داشتن مشکل در درک گفتار در شلوغی
  • بلند حرف زدن مطابق با گفته اطرافیان
  • اذیت شدن به هنگام شنیدن اصوات ناهنجار و بلند
  • ترشح غیر طبیعی از گوش ها
  • استفاده مرتب از داروهای مربوط به نارسایی کلیه
  • بلند کردن بیش از اندازه صدای تلویزیون یا رادیو و ...
  • درخواست مکرر از مخاطب خود به منظور تکرار نمودن جملات
  • داشتن سابقه کم شنوایی در خانواده و اطرافیان
  • حضور افراد سمعکی در خانواده
  • سنین بالای ۵۰ سال جهت انجام چکاپ‌‌های مربوطه

شنوایی سنجی بزرگسالان و کودکان در ونک

سنجش شنوایی رده‌های مختلف سنی در ونک در کلینیک سمعک آلفا (واقع در خیابان گاندی شمالی، تقاطع خیابان شریفی، روبروی کلانتری 103 گاندی، ساختمان پزشکان گاندی پلاک 8 واحد 1) صورت می‌گیرد. معمولا سالمندان بیش تر از دیگر رده های سنی دچار مشکلات شنوایی می‌گردند و کودکان نیز به منظور تست شنوایی و اطمینان از سلامتی شنوایی آن ها لازم است که به این مراکز مراجعه نمایند. بنابراین در صورتی که خود یا یکی از عزیزانتان به یکی از موارد: اختلالات شنوایی، داشتن مشکل جدی در شنیدن صداها، درک گفتار در تلفن، شنیدن صدای دیگران در فضاهای شلوغ، شنیدن صداهای اضافی مثل سوت یا وزوز در گوش، سرگیجه یا عدم تعادل، احساس درد در گوش و مواردی از این قبیل دچار هستید، و به دنبال یکی از بهترین مراکز شنوایی سنجی در ونک با دسترسی راحت در تهران می‌گردید، کلینیک سمعک الفا را انتخاب نموده و در اولین فرصت جهت رفع مشکل خود به آن مرکز مراجعه نمایید.

فواید و اهمیت انجام شنوایی سنجی

همان طور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از شنوایی سنجی، بررسی نمودن میزان قدرت شنوایی است. در واقع لازم است که هر فردی در صورت احساس مشکلات شنوایی و یا مشکل در شنیدن مکالمات روزمره، تست‌های شنوایی را انجام دهد. علاوه بر آن، از تست‌های شنوایی می‌توان جهت تعیین میزان افت شنوایی و تشخیص نوع آن نیز استفاده نمود. بعد از به دنیا آمدن نوزادان، جهت انجام تست غربالگری و تشخیص سطح شنوایی، از انواع مختلف این تست‌های شنوایی کمک می‌گیرند. همچنین اکثر کارشناسان و متخصصان شنوایی توصیه می‌کنند افرادی که در مشاغل پر سر و صدا مشغول به کار هستند، لازم است در به صورت ماهیانه گوش‌های خود را مورد معاینه قرار دهند تا بتوانند در اسرع وقت مشکلات شنوایی خود را تشخیص داده و نسبت به پیشگیری و یا درمان آن ها اقدام نمایند.

یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی که در جامعه امروزی وجود دارد، مسئله کم شنوایی است که مواردی از جمله گسترش صنعتی و آلودگی‌های صوتی همراه با عدم رعایت نکات ایمنی بر میزان آن افزوده است. معمولا کم شنوایی بدین شکل است که به صورت تدریجی شروع شده و به همین دلیل در ابتدا ممکن است که فرد متوجه کم شنوایی خود نگردد مگر زمانی که میزان افت شنوایی او بیشتر شده و به فرکانس‌های گفتاری و پایین تری سرایت پیدا کند. به همین دلیل است که بسیار مهم است که در همان مراحل اولیه کم شنوایی تشخیص دادخ شود و از پیشرفت آن جلوگیری گردد که یکی از مهم‌ترین راه حل آن، انجام تست های شنوایی سنجی است. این آزمایش‌ها توسط شنوایی شناس یا ادیولوژیست در مراکز شنوایی سنجی صورت می‌گیرد.

بهترین مرکز شنوایی سنجی در ونک تهران

کشور ایران جزو یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا در حوزه شنوایی است و بهترین دکترهای شنوایی را دارد. یک مرکز شنوایی سنجی خوب مرکزی است که مدیریت و تیم آن مجموعه بالاترین مدارک دانشگاهی در حوزه تجویز سمعک را دارا باشند، چرا که کار تجویز سمعک و انجام شنوایی سنجی یک کار بسیار تخصصی است که نیازمند تجربه و علم کافی در حوزه شنوایی است. اگرچه در ایران و به خصوص تهران مراکز شنوایی سنجی زیادی وجود دارد، اما شمار اندکی از آن‌ها جزو بهترین‌ها هستند. یکی از با سابقه‌ترین و با دانش‌ترین این افراد سرکار خانم سارا باقری است که سال‌هاست در این حوزه در کلینیک آلفا، مرکز شنوایی سنجی در ونک مشغول به فعالیت هستند.

کلینیک شنوایی سنجی آلفا، بهترین مرکز شنوایی سنجی در ونک

کلینیک سمعک آلفا یکی از بهترین مراکز شنوایی سنجی منطقه ونک تهران است که در جردن واقع شده است. این کلینیک، علاوه بر دارا بودن نمایندگی بهترین برندهای سمعک‌ دنیا اعم از اتیکن، برنافون، فوناک و زیمنس، تمامی تست‌های شنوایی سنجی نوزاد، شنوایی سنجی بزرگسالان، و تجویز انواع برند سمعک با رنج قیمت سمعک متنوع از جمله سمعک های فراهوشمند، سمعک بدون باتری و .. با برندهای معتبر با دستگاه پیشرفته REM انجام می‌دهد. یکی از مزایای این کلینیک این است که با توجه به قرارگیری در طبقه همکف، باعث سهولت و ایجاد شرایط بهتر برای سالمندان و مادران باردار گردیده است، علاوه بر این مجهز به آسانسور، سرویس ایرانی و فرنگی نیز می‌باشد. کلینیک سمعک آلفا به دلیل نزدیکی به میدان ونک و ایستگاه BRT  دارای دسترسی بسیار راحتی است.

تمامی پرسنل تیم کلینیک سمعک آلفا، مرکز شنوایی سنجی در ونک دارای اخلاق حرفه ای و دانش به روز ادیولوژی هستند. مدیریت محترم کلینیک سمعک الفا، سرکار خانم سارا باقری هستند که ادیولوژیست و فارغ‌التحصیل رشته شنوایی شناسی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، و همچنین عضو انجمن شنوایی شناسان ایران می‌باشد. همچنین ایشان دارای سوابق کاری درخشان زیادی در حوزه ادیولوژی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی است. علاوه بر مدیریتت این مجموعه، دیگر اعضای کادر کلینیک سمعک آلفا مجرب بوده و دارای مدارک معتبر دانشگاهی هستند.

خدماتی که توسط مرکز شنوایی سنجی آلفا در ونک ارائه می‌گردد

کلینیک آلفا، مرکز شنوایی سنجی در ونک به آخرین تکنولوژی‌های معتبر شنوایی سنجی روز دنیا دسترسی داشته و تجربه کافی در زمینه‌های مختلف ارزیابی سرگیجه و تعادل، وزوز گوش، تجویز و تنظیم انواع سمعک و وسایل کمک شنوایی و انجام خدمات توانبخشی مناسب و ... را دارد. همچنین در كلینیك سمعك آلفا برای سمعك‌های دارای گارانتی خدمات پس از فروش نیز ارائه می گردد، ضمن این که مجهز به لابراتوار تعمیرات انواع سمعک از کمپانی های مختلف به ویژه برندهای نامبرده فوق الذکر که نمایندگی آن ها را بر عهده دارد، است. به صورت اجمالی برخی از خدمات شنوایی که توسط این مرکز ارائه می‌گردد در زیر آورده شده است:

  • شنوایی سنجی رده های مختلف سنی اعم از نوزادان و بزرگسالان
  • درمان وزوز گوش
  • ارزیابی نمودن سیستم تعادلی
  • انجام تست‌های مختلف از قبیل: رفلکس آکوستیک، تمپانومتری، ادیومتری و...
  • تجویز، فروش و تنظیم انواع مدل و برندهای سمعک
  • ساخت انواع قالب‌های سمعک

کلینیک سمعک آلفا

کلینیک آلفا، مرکز شنوایی سنجی در ونک چه مزایایی دارد؟

علاوه بر دسترسی راحت و خوش مسیر بودن، کلینیک سمعک آلفا دارای ویژگی‌های زیر نیز می‌باشد:

  • رزرو نوبت به صورت تلفنی و آنلاین
  • رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در ایام کرونا
  • دارا بودن از تیمی متخصص و حرفه‌ای و ادیولوژیست‌های مجرب
  • مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا
  • راحتی تردد بویژه برای سالمندان به دلیل واقع شدن در طبقه همکف و مجهز بودن به آسانسور
  • ویزیت در منزل به ویژه برای افراد ناتوان
  • دارای نمایندگی فروش و تعمیر سمعک‌های برند اتیکن، برنوفون، فوناک و زیمنس
  • ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش برای انواع برندهای سمعک
  • تحویل فوری سمعک
  • ارائه فاکتور جهت دریافت کمک هزینه بیمه‌ها
  • رضایت مراجعین عزیز به این مجموعه
  • تعویض نمودن سمعک نو با کهنه
  • خرید سمعک به صورت نقد و اقساط با چک معتبر بانکی
  • ارسال خدمات سمعک
  • به کارگیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا جهت وزوز گوش
  • سوراخ نمودن گوش از نوزادی تا بزرگسال
  • انجام تمامی تست‌ها
  • ارائه خدمات برای مراجعین عزیز در دو شیفت صبح و عصر
  • نزدیکی به میدان ونک و ایستگاه BRT

کلام پایانی

در پایان لازم به ذکر است که افراد در هر سنی در صورت مشاهده مشکل در شنوایی خود می‌بایست به مراکز شنوایی معتبر مراجعه نموده و تست‌های شنوایی لازمه را انجام دهند، لذا این امر تنها مختص به سالمندان نمی‌باشد و می‌بایست به صورت جدی به این قضیه نگاه نمود. جهت رفع ابهامات خود و پاسخ به سوالاتتان در زمینه شنوایی سنجی می‌توانید با کارشناسان شنوایی سنجی آلفا در ونک در ارتباط باشید. همچنین جهت تعیین نوبت و رزرو وقت قبلی می‌توانید به صورت تلفنی اقدام به انجام آن نمایید.

سمعک برتر آماده ارائه خدمات شنوایی سنجی به شما همراهان گرامیست.

. آماده‌ی پاسخگویی به شما هستیم...
Close and go back to page
سمعک آلفا

نشانی: تهران، گاندی شمالی، تقاطع خیابان شریفی، روبروی کلانتری ۱۰۳، ساختمان پزشکان گاندی، پلاک ۸، طبقه همکف، واحد یک
تلفن: ۸۸۶۷۴۸۸۶-۰۲۱

  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تلفن تماس ضروری: ۰۹۱۰۳۰۶۱۹۴۹
اینستاگرام سمعک برتر
فیس بوک سمعک برتر

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد مدیریت سمعک آلفا محفوظ می‌باشد.

تماس و مشاوره با سمعک آلفا